معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت: موضوع بحران آب جدی است و همه مسئولان باید بدان توجه ویژه‌ای داشته باشند تا آثار آن در تمام قسمت‌های مختلف این شهرستان پدیدار شود.

محسن داوری معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت: مسئولان باید برای تامین آب زائران و مجاوران رضوی تلاش بیشتری کنند و برای مدیریت بحران کم آبی باید همکاری بهتری با مسئولان شرکت آب و فاضلاب شهر مشهد صورت گیرد.

او افزود: برای اینکه زائران و مجاوران دچار چالش نشوند باید بهترین مدیریت مصرف آب را داشته باشیم و دستگاه های مختلف بایستی هر اقدامی که منجر به کاهش مصرف آب شود را در سرلوحه برنامه هایشان قرار دهند.

معاون استاندار و فرماندار مشهد ادامه داد: از سوی دیگر، هر کدام از دستگاه ها نیز باید برای کارمندان و خانواده آنان برنامه هایی برای اثرگذاری و نهادینه کردن کاهش مصرف آب داشته باشند، بر همین اساس برخی از دستگاه ها همچون صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و شهرداری ها وظیفه اجتماعی برای آگاه کردن مردم نسبت به بحران آب دارند.

داوری با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب شهر مشهد بحران آب را به خوبی و در زمانی که هنوز خشکسالی شدت نگرفته بود، به درستی پیش بینی کرد، بیان کرد: این شرکت برای تحقق اهداف خود و برای جلوگیری از غافلگیر شدن نسبت به موضوع آب، برنامه هایی را در دست اقدام قرار داد و برای اجرای آن اهتمام ویژه ای به خرج داد.

او تصریح کرد: بهره برداری از فناوری مدیریت آب باید مورد توجه قرار گیرد و باعث شود تا از مدیریت سنتی به سمت تبدیل آن به تکنولوژی و حوزه نرم افزاری گام برداریم.

معاون استاندار و فرماندار مشهد تاکید کرد: نباید اجازه داد به دلیل بحران آب به روستاییان ظلم شود، بلکه مدیریت آبرسانی با کمک بخشداران و دهیاران باید مورد اجرا قرار گیرد تا دچار بی آبی و کمبود آب در روستاهای مشهد نباشیم.

....
آغاز عملیات توسعه‌ای پایانه مسافری فرودگاه سبزوار

مدیر فرودگاه شهدای سبزوار گفت: عملیات توسعه‌ای پایانه مسافری و زیباسازی نمای فرودگاه این شهرستان غربی خراسان رضوی با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال آغاز شد.

حسین شادمان مدیر فرودگاه شهدای سبزوار گفت: اعتبار طرح توسعه ای پایانه مسافری و زیباسازی نمای فرودگاه از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای افزایش و توسعه فضای پایانه مسافری فرودگاه سبزوار اختصاص یافته است.

او افزود: اجرای این طرح به منظور رفاه بیشتر مسافران و مهیا شدن زیرساخت های مناسب و استاندارد فرودگاهی، همسو با طرح جامع فرودگاه انجام می شود.
.....

برچسب ها: کم آبی ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.