رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد با اشاره به نصب تجهیزات حفاظت الکترونیکی در موزه مردم شناسی حمام میرزا رسول این شهرستان، گفت: ۲۴۰ میلیون تومان برای این منظور هزینه شده است.

ناصر صدفی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: بخشی از این مبلغ برای خرید و نصب دوربین‌های مدار بسته و بخش دیگر برای خرید ویترین هزینه شده تا در حفاظت و نگهداری از این آثار گرانبها مشکلی ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تغییراتی در نمای قسمت‌هایی از این حمام به صورت گچ‌کاری انجام شده بود که با این بنای تاریخی سازگاری ندارد و یک کانال هوا مشهور به کانال «گربه‌رو» مسدود شده بود، افزود: اسفند ماه سال گذشته در این ۲ بخش از موزه تغییراتی با نظر کارشناسان حوزه اماکن تاریخی انجام گرفت و در واقع این بخش‌ها را به حالت اصلی و قدیمی خود بازگردانده شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد در خصوص برنامه‌های روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی نیز گفت: امروز بازدید علاقمندان از موزه مردم شناسی حمام میرزا رسول این شهرستان به صورت رایگان انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه عکس آثار تاریخی و گردشگری مهاباد و تقدیر از کسانی که آثار تاریخی و قدیمی خود را به موزه مردم شناسی مهاباد اهدا کردند از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در این شهرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.