مهدی رمضانی مدیر کل استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک آغاز دهه کرامت از اهمیت شورای اطلاع رسانی استان‌ها در دولت و افکار عمومی گفت.

مهدی رمضانی مدیر کل استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک آغاز دهه کرامت در همایش کل مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها اقداماتی در راستای برگزاری پرشور و نشاط دهه کرامت در نظر گرفته تا بتوانیم با برگزاری جشن های مردمی بر شکوه این دهه بیفزاییم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شورای اطلاع رسانی در استان ها افزود: دبیری شورای اطلاع‌رسانی استان ها بر عهده مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها است و انتظار می رود دبیران شورا در استانها، شاخص اطلاع رسانی را که به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها به شمار آمده است، موردتوجه قرار دهند.

در ادامه این همایش سپهر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت با تبریک دهه کرامت گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید با رویکرد انقلابی و ارزشی همواره در مناسبت های مختلف مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفته که آخرین مورد آن رضایت معظم له از روند برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب بود. 

وی با اشاره به مسئولیت مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به عنوان دبیران شورای اطلاع‌رسانی استان‌ها ادامه داد: اگر در فضای عمومی دچار آسیب می‌شویم بخشی از آن مرتبط با نحوه اطلاع رسانی از خدمات و دستاوردهاست.

وی ادامه داد: شورای اطلاع‌رسانی استان ها نقش مهمی در سیاستگذاری و برنامه ریزی برای تبیین دستاوردها و خدمات دولت در  افکار عمومی دارند و با اطلاع رسانی هنرمندانه، مردم می توانند درک درستی از خدمات و فعالیت های دولت  داشته باشند. بنابراین فعال کردن شورای اطلاع‌رسانی استان ها منجر به جبران برخی از نارسایی ها  می شود چرا که در استان ها حجم بالایی  از خدمات صورت می گیرد ولی گاهی نه تنها در سطح کشور و بلکه حتی در سطح استان هم مردم ذهنیتی از این اقدامات ندارند.

خلجی با اشاره به اجرای پروژه های بزرگ استانی و ملی در سراسر کشور گفت: تمام این پروژه ها نیازمند پیوست  رسانه ای است و ضروری است  این خدمات در سطح ملی و استانی به درستی اطلاع رسانی شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت حوزه اطلاع‌رسانی دردستگاه های اجرایی ملی و استانی تاکید کرد و گفت:  با همکاری مناسب سازمان اداری و استخدامی کشور، اطلاع‌رسانی جزو شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها قرار گرفته و در جشنواره شهید رجایی برترین های این حوزه معرفی خواهند شد.

وی نیز بر ضرورت روایت اول در رویداداهای مختلف تاکید کرد و ادامه داد:  اگر به موقع روایت درستی نسبت به رویدادها بیان کنیم، می توانیم جلوی بسیاری از شبهات را بگیریم.

وظیفه ما در شوراهای استانی اطلاع رسانی دولت، ملی و فراسازمانی است

جانشین وزیر گفت: وظیفه ما در حوزه اطلاع رسانی ملی و فراسازمانی است و دبیران اطلاع رسانی در استان ها در این زمینه باید اهتمام داشته باشند.

سیدمحمد هاشمی افزود: تشخّص سازمانی و اداری ادارات کل در تصدی‌گری دبیرخانه ستاد اطلاع‌رسانی دولت در استان‌ها هر چه بیشتر باشد، کمک بیشتری به دولت در حوزه اطلاع رسانی می‌شود چرا که دبیران شورای‌های اطلاع رسانی با پشتیبانی ، برنامه ریزی و انسجام بیشتری در استان ها عمل خواهند کرد.

جانشین وزیر فرهنگ افزود: اقدامات و فعالیت هایی که در حوزه های مختلف داریم را باید به مردم اطلاع رسانی ‌کنیم.

هاشمی در ادامه با تاکید بر استمرار برگزاری جلسات با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با رویکردی جدید و مبتنی بر بررسی و حل مسائل و مشکلات فرهنگ و هنری استان ها، ادامه داد: قرارگاه راهبری فرهنگی استان ها را در ستاد وزارتخانه راه‌اندازی می‌کنیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه تحولی وزیر فرهنگ، تاکید کرد: همگی باید کمک، همدلی و همکاری کنیم تا سند تحولی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور کامل پیاده و عملیاتی شود.

خلجی در عین حال تصریح کرد: ماموریت شورای اطلاع‌رسانی در استان ها سیاستگذاری و       برنامه ریزی برای تبیین، اعتماد سازی، پاسخگویی و رفع شبهات است.

دو پروژه ملی فرهنگی هنری در آستانه بهره برداری

سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمین همایش مدیران کل استان های وزارت فرهنگ با اعلام خبر اختصاص ۴۰۰ مجوز استخدامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از عزم جدی وزارت فرهنگ در تکمیل و ساخت پروژه های نیمه تمام فرهنگی در کشور به عنوان یک اصل راهبردی در مجموعه فعالیت های این وزارتخانه خبر داد و گفت: به همین منظور پیش از آغاز سال جدید به همراه مدیران معاونت توسعه مدیریت و منابع سفر هایی برای بررسی وضعیت موجود به پنج نقطه کشور داشتیم  و از نزدیک با مشکلات و مسائل این استان ها آشنا شدیم.

وی با اشاره به استمرار سفرهای استانی در سال جاری از سوی مدیران این معاونت افزود:  با اختصاص اعتبار  عمرانی در دور اول سفرهای استانی رییس جمهور به استان ها  تاکنون سه پروژه ملی در حوزه فرهنگ در سطح استاندارد های بین المللی به بهره‌برداری رسیده است و دو پروژه نیز در آستانه بهره برداری قرار دارد.

اسلامی افزود: در همین راستا رقم قابل توجهی را نیز  برای تخصیص به اعتبارت وزارتخانه پیش بینی کرده ایم که به محض وصول، آن را بین استان ها توزیع خواهیم کرد.

معاون وزیر فرهنگ با اشاره به برخی اقدامات امور اداری این وزارتخانه افزود: امسال ۴۰۰ مجوز استخدامی دریافت کرده ایم و در حال اتمام جلسات آن با سازمان امور استخدامی کشور هستیم و ۷۰ درصد این مجوزها به استان ها اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه گفت: در حوزه تحول و نوسازی نیز ۱۶۳ سرفصل دوره های آموزشی و تخصصی بر اساس نیازها تدوین کرده ایم.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: معاونت توسعه مدیریت و منابع همه تلاش خود در راستای اعتلای وضعیت رفاهی و معیشتی کارکنان دارد و این امر از موضوعات مورد توجه مقام عالی وزارت است.

وی در ادامه به نوسازی و بازسازی مجتمع های تفریحی چاکسر و مهمانسرای این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: امسال نیز با بیمه پاسارگاد قرارداد منعقد کرده ایم که شرایط بهتری را نسبت به قراردادهای سال های گذشته دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از افزایش ۵۰ درصد فوق العاده حقوق ‌کارکنان این وزارتخانه خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم تا در سایه همگرایی و همدلی کارها را به خوبی به پیش ببریم و علی رغم کمبود منابع ، با تمام توان در پی رفع مشکلات استان ها هستیم زیرا حل مسائل و مشکلات کارکنان وزارت فرهنگ همواره از تاکیدات وزیر محترم است.

در پایان این بخش سید محمود اسلامی به پرسش های مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در حوزه های مدیریتی، بودجه، نوسازی، انتصابات و ... پاسخ گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار