
کتاب «حقوق بینالملل در عصر رسانههای نوین» نوشته دنیل جویس نظریهپرداز برجسته حقوق ارتباطات، با ترجمه محسن غلامی استاد دانشگاه و پژوهشگر حقوق رسانه، از سوی انتشارات آوای نور منتشر شد.
این اثر به بررسی پیوند میان حقوق بینالملل، رسانه و افکار عمومی میپردازد و تلاش دارد نقش حقوق بینالملل در تنظیمگری رسانهها، بهویژه در فضای دیجیتال و آنلاین را واکاوی کند.
محسن غلامی مترجم این کتاب، با پشتوانه سالها پژوهش در حوزه حقوق رسانه، این اثر را ترجمه و روانه بازار نشر کرده تا دیدگاههای نظریهپردازان برجسته حقوق بینالملل را در اختیار دانشجویان و پژوهشگران حقوق بینالملل و علوم ارتباطات قرار دهد.
در بخشی از کتاب آمده است:
رسانهها ابزار مهمی در دستان دولتها و دیگر بازیگران روابط بینالملل هستند، چراکه میتوانند از آنها برای تبلیغات و حتی پروپاگاندا استفاده کنند. این واقعیت، جایگاه خاص رسانه را در عرصه بینالمللی نشان میدهد. در چنین فضایی، این حقوق بینالملل است که باید از طریق قاعدهگذاری، نظم و تنظیم رسانهها را برعهده گیرد، بهویژه در دنیای امروز که عصر رسانههای دیجیتال نام گرفته و دیگر رنگوبوی رسانههای کلاسیک را ندارد؛ فضایی که هم فرصتآفرین است و هم زمینهساز آسیبرسانی به تابعان حقوق داخل و عرصه بینالملل ...
محسن غلامی پیش از این، آثار متعددی از جمله «حقوق مخاطب در تبلیغات تجاری رسانه» و «رفتار رسانهای تروریسم» را تألیف کرده است.
کتاب «حقوق بینالملل در عصر رسانههای نوین» در ۱۵۶ صفحه و به قیمت ۲۵۰ هزار تومان در هفته جاری منتشر و روانه بازار کتاب شده است.