رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد به طور قطع کریمه در آینده آزاد خواهد شد.

جنگ اول اوکراین در سال ۲۰۱۴ باعث ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه به خاک اوکراین شد. پس از آغاز جنگ دوم اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ که تا به امروز نیز ادامه دارد، بخش‌های بیشتری از شرق اوکراین شامل مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون، و زاپروژیا به خاک روسیه الحاق شد. با این وجود، کی یف به پشتوانه تسلیحات غربی و حمایت‌های آمریکا و متحدانش امیدوار است تمامی مناطق از دست رفته را از مسکو بازپس گیرد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (پنج شنبه) اعلام کرد در آینده تمامی مناطق از دست رفته حتی شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به دست روس‌ها افتاد آزادسازی خواهد شد. 

زلنسکی طی سخنرانی در یک اجتماع در کی یف گفت: اکنون کشور‌های بیشتری به این نتیجه رسیده اند که غیرممکن است بدون بازگشت کریمه به اوکراین قوانین بین المللی اجرایی شده و صلح به روابط بین الملل باز گردد. 

وی خاطر نشان ساخت: ما به تلاش‌های خود به منظور آزادسازی شبه جزیره کریمه ادامه خواهیم داد. این موضوع بی تردید عملی خواهد شد و مناطق از دست رفته به آغوش میهن بازخواهد گشت. ما آماده هستیم شاهد بازگشت کریمه تحت کنترل اوکراین باشیم. 

کریمه یکی از مناطق راهبردی برای روسیه محسوب می‌شود و ناوگان دریای سیاه این کشور در بنادر این منطقه مستقر هستند. از این رو، هیچ شواهدی مبنی بر عقب نشینی مسکو از مواضعش در کریمه مشاهده نمی‌شود. 

روسیه طی همه پرسی که در کریمه در سال ۲۰۱۴ برگزار شد، این منطقه را به خاک خود ضمیمه کرد. با این حال، اوکراین و دیگر کشور‌های غربی این همه پرسی را به رسمیت نمی‌شناسند و اقدام به اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو به این دلیل کرد.

برچسب ها: روسیه ، اوکراین ، کریمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
برو دلقک
تو مستحق نبودی قبول کن
نژادپرستی در سیاست جایگاهی نداره صیهونیسم هم از بین میره تو هم

احمق همسایه ی مثل روسیه و کنار زدی و پای ناتو کشوندی ب مرز روسیه
کاسه گدای چ کنم‌چ کنم دست گرفتی اونوقت پرروبازی این حرفا میزنی ک مردم اوکراین و ب مرگ بسپاری؟ برو گ م شووووو
Germany
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
کدوم میهن
میهنشون رو تو به آمریکا فروختی رفت پی کارش
Germany
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
کریمه ایا خودشون اینو بهت گفتن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
بازم این جناب زلنسکی صحنه واقعی نبرد جنگی با سکانس های فیلم های هالیوودی اشتباه گرفته در فیلم کشته میشی ولی سالم هستی در میدان جنگ اصابت مساوی با پایان زندگی هست دوم نیرویی که با مواد روانگردان مخدر صنعتی روانه میدان و شارژ میگردد عملکردش برای یک ساعت مفید هست بعدش پنچر بی مصرف خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۲:۰۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
کل اکراین با کی اف به کریمه و روسیه الحاق خواهد شد. دوزار بده آش به همون خیال باش.
آخرین اخبار