معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با رد ادعا‌های مکرون، اروپا را دنباله‌رویِ سیاست‌های آمریکا خواند.

جنگ لفظی میان کشور‌های اروپایی و روسیه به دلیل جنگ اوکراین بالا گرفته است. اتحادیه اروپا به طور تمام قد در راستای سیاست‌های آمریکا در کنار اوکراین قرار گرفته و اقدام به اعمال تحریم‌های سنگینی علیه مسکو کرده است. در این میان تحریم‌ها همانند شمشیری دو لبه به اقتصاد اروپا نیز آسیب جدی وارد کرده است. 

به گزارش تل تریدر، «دمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز (سه‌شنبه) با رد اظهارات «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره تضعیف مسکو، کشور‌های اروپایی را دنباله‌رویِ  سیاست‌های غلط واشنگتن خواند.

پس از آن‌که مکرون اعلام کرد روسیه از منظر ژئوپلوتیک شکست خورده و اکنون به یک کشور دست نشانده چین تبدیل شده است، مدودف در پاسخ این اظهارات اعلام کرد: «این سخنان کاملاً بی‌اساس است و این کشور‌های اروپایی هستند که درپی برآورده کردن هوس‌های انحراف آمیز آمریکا بوده و در این فرآیند به اقتصاد خود آسیب وارد کرده‌اند.»

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت: «ما شاهد آن هستیم که کشور‌هایی اروپایی هر شب که به بستر رفته و هر صبح که از خواب برمی‌خیزند به روسیه فکر می‌کنند؛ بنابراین در این روند اگر ضرری روی داده باشد مربوط به سیاست بدوی ناتو است که با جاه‌طلبی برای ایفای نقش در قرن ۲۱ باعث بروز جنگ اوکراین شد.»

این مقام روس در سال ۲۰۲۲ زمانی که روسیه می‌خواست درمورد تضمین‌های امنیتی در اوکراین مذاکره کند، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به تلاش برای دور زدن مسکو متهم کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
اتحادیه اروپا عملا به اتحادیه شیاطین بی اختیار تبدیل شده که بدون اجازه پدربزرگشان آمریکا حق خوردن و خوابیدن روابط فردی و اجتماعی و ملی و در سطح کلان حکومتی از حاکمان آن گرفته شده شیاطین بی اختیار
Finland
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
قضیه اوکراین ثابت کرد آخر و عاقبت لیبرالیسم نژاد پرستیه
آخرین اخبار