اعطای بیش از ۱۳ هزار وام ازدواج در استان قم

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم پیرامون اقدامات حوزه جوانی جمعیت اعلام کرد: در این استان، سال گذشته شاهد اعطای بیش از ۱۳ هزار وام ازدواج به جوانان و متقاضیان بوده ایم.

ابراهیم سانی خانی گفت: در حوزه ساماندهی امور جوانان در استان قم وظیفه دبیری برعهده این اداره است که ریاست این کمیته را استاندار به عنوان مسوول ساماندهی امور جوانان برعهده دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: در پی برگزاری ۴ جلسه اساسی در حوزه ساماندهی وضعیت جوانان و قانون جوانی جمعیت، پیگیری‌های لازم با هماهنگی بانک‌های استان شکل گرفت که مشکلات جوانان در حوزه منابع مالی رفع شد و ۱۳ هزار و ۱۵۴ نفر وام ازدواج دریافت کردند.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان قم اضافه کرد: این رقم شامل ۹۰ درصد از درخواست‌های وام ازدواج استان است و الباقی به دلیل برخی مشکلات مانند نبود ضامن عقب افتاده است که پیگیر رفع آن هستیم و امروز با مشکل بودجه در حوزه بانک‌ها مواجه نیستیم.

سانی خانی گفت: طی دو مرحله از کارمندانی که ازدواج کردند و دارای فرزند چهارم به بعد شدند، تجلیل به عمل آمد و مدارک ایشان برای حمایت‌های جمعیتی به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شد.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، پرداخت حق اولاد کارمندان، اعطای مرخصی زایمان، حمایت از جوانان توسط معاون جوانان، برگزاری همایش روز ملی جمعیت به همراه تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه جوانی جمعیت توسط سمن‌های مربوطه، فضاسازی محیطی در اماکن ورزشی و خلق آثار گرافیکی در این حوزه در فضای مجازی توسط سمن‌ها را از جمله اقدام‌ها در حوزه جوانی جمعیت برشمرد.

سانی خانی گفت: برگزاری کارگاه‌های فرزندآوری وفرزندپروری در شهر قم و روستا‌های تابعه، نشست تخصصی اساتید خانواده در حوزه فرزند آوری، برگزاری پویش جمعیت و فرزند آوری در سطح استان، برگزاری نشست‌های رسانه‌ای و نمایشگاه و برگزاری ۷۵۰ کارگاه ازدواج در بخش‌ها و شهر قم از دیگر اقدام‌های این اداره در حوزه جوانی جمعیت محسوب می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از ایجاد نخستین قرارگاه ازدواج و فرزندآوری در مجموعه پیامبر اعظم (ص) و ایجاد پایگاه‌های جوانان در سطح فرهنگسراها، مساجد، خانه جوانان، اماکن ورزشی و دانشگاه‌ها خبر داد.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به نیاز وجود انسجام در فعالیت‌های حوزه جوانان عنوان کرد: کار مهمی که در سال گذشته صورت گرفت انسجام بخشی در این حوزه بود که با امضای برخی تفاهم نامه ها، ادارات مربوط به این حوزه پای کار آمدند و امیدواریم بتوانیم خدمات را به صورت متمرکز به جوانان عرضه کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار