نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: قاچاق سوخت سبب ترک تحصیل دانش‌آموزان مناطق فقیرنشین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌ زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان صبح امروز در دیدار با سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه قاچاق سوخت به یکی از دل‌نگرانی‌های اصلی مردم استان هرمزگان تبدیل شده است، گفت:طی چند روز اخیر شاهد کشته شدن ۸ نفر از مردم هرمزگان بر اثر تصادفات جاده‌ای قاچاقچیان سوخت بودیم و قلب مردم استان را جریحه دار کرد.

 امام جمعه بندرعباس با بیان این نکته که مبارزه با قاچاق سوخت یک موضوع چند بُعدی است، گفت: باید تدابیری در سطح ملی و استانی برای مقابله با پدیده قاچاق سوخت در استان هرمزگان اندیشیده شود.

او با اشاره به تبعات و آسیب‌های قاچاق سوخت برای جامعه، عنوان کرد: علاقه‌مندی کودکان و جوانان به پدیده قاچاق سوخت باعث افزایش آمار ترک تحصیل دانش‌ آموزان در مناطق فقیرنشین استان هرمزگان شده است و از طرفی بازاریان نیز در حمل و نقل کالای خود با چالش روبرو هستند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به لزوم جذب نیرو‌های بومی گفت:آشنایی و اشراف افراد بومی با شرایط استان هرمزگان، عدم نیاز به منازل سازمانی و خدمات نظیر آن و وضعیت وخیم اشتغال در استان هرمزگان از جمله دلایلی است که باید بستر حضور نیرو‌های بومی و استانی در نیروی انتظامی فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: دستگاه قضایی و مجلس باید در برخی از مسائل مانند کشف حجاب اختیارات خود را به پلیس و ضابطان قضایی تفویض کنند تا پلیس متناسب با وظایف خود وارد میدان شود؛ چراکه این مهم فرایند رسیدگی به تخلفات را تسهیل می‌کند و برخی چالش‌هایی که در حال حاضر وجود دارد را حل خواهد کرد.

امام جمعه بندرعباس گفت: دشمن در حال حاضر با برنامه و حساب شده وارد میدان شده است به همین جهت تمام ارکان و دستگاه‌ها باید به صورت هوشمند و هدفمند وارد میدان شوند و اجازه ندهند که کار به برخورد پلیس برسد.

اختصاص سهمیه ویژه برای جذب نیرو‌های بومی

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور نیز با بیان اینکه حفظ و ارتقای شان پرسنل فراجا یکی از ماموریت‌هایی است که برای آن برنامه ریزی کرده ایم و مورد تاکید است، گفت: پلیس برای مردم، خدمتگزار و برای مجرمان، مقتدر است.

 سردار رادان گفت: تقویت استان‌هایی از قبیل هرمزگان که دارای شرایط خاص هستند در اولویت قرار دارد و سهمیه ویژه برای جذب نیرو‌های بومی در استان اختصاص پیدا می‌کند.

او گفت: خادمان مردم در مجموعه فراجا هم قسم شده اند تا آسایش خود را فدای امنیت و آرامش آن‌ها کنند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. 

فرمانده کل انتظامی کشور گفت:در حوزه دریابانی از لحاظ تامین امکانات بسیار چالش داشتیم که خوشبختانه توان دریابانی به خوبی ارتقاء پیدا کرد و مقابله با قاچاق در دریا تسهیل یافته است.

سردار رادان با تاکید بر اینکه در حوزه معیشت کارکنان گام‌های خوبی برداشته شده است، گفت: مشکل منازل سازمانی کارکنان فراجا به ویژه در استان هرمزگان طی دو تا سه سال آینده حل خواهد شد.

او گفت:مقابله قاطعانه با قاچاق، سارقان ، ارتقای احساس امنیت در سطح جامعه و جمع آوری معتادان متجاهر از جمله ماموریت‌های مهمی است که مورد اهتمام قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: در بحث حجاب و عفاف سعی کردیم نگاه برخوردی را از شرعی به قانونی تبدیل کنیم.

برچسب ها: قاچاق سوخت ، فراجا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.