معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه در پی شروع ماه‌های پرخطر از نظر شروع فعالیت و رشد و تکثیر و فراوانی کنه‌ها، احتمال شیوه بیماری‌های مشترک انسان و دام از جمله تب کریمه‌کنگو از طریق گزش کنه افزایش می‌یابد.

شاهرخ یارویسی، معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : بیش از ۴۹ درصد از عوامل بیماری‌زای شناخته شده انسانی از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو بین انسان و حیوان مشترک هستند.

وی ادامه داد: در پی شروع ماه‌های پرخطر از نظر شروع فعالیت و رشد و تکثیر و فراوانی کنه‌ها، احتمال شیوه بیماری تب کریمه‌کنگو از طریق گزش کنه افزایش می‌یابد.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از این بیماری سمپاشی است و در این راستا با تمهیدات انجام شده از ابتدای سال سمپاشی محل‌های آلوده را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: تمامی دامداران، چوپانان، سلاخان، قصابان و دسـت انـدرکاران در تماس با دام می‌توانند در معرض خطر این بیماری باشند.

یارویسی از کشتار غیرمجاز به‌عنوان یکی از معضلات استان یاد کرد و افزود: همشهریان تحت هیچ شرایطی از گوشت کشتار غیرمجاز استفاده نکنند و پروتئین مصرفی خود را از مراکز عرضه تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.