رئیس دامپزشکی اسلام آبادغرب از واکسیناسیون یک هزار و ۵۰۰ قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل در این شهرستان خبر داد.

صید محمد قاسمی رئیس دامپزشکی اسلام آبادغرب گفت : در راستای اجرایی کردن سند تحول دامپزشکی برای ارائه خدمات به مناطق محروم و کم برخوردار اکیپ خدمات رسان دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب با همکاری بسیج مهندسین جهاد کشاورزی برای ویزیت و معاینه دام، سمپاشی، واکسیناسیون و آموزش بهره برداران به روستای دواردرمیان از توابع بخش حمیل شهرستان اسلام آبادغرب مراجعه کردند.

وی افزود: تعداد ۲ هزار ۴۶۸ رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله، ۹۱ رأس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز و یک هزار و ۵۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه و تعداد ۱۲ رأس دام به صورت رایگان معاینه و ویزیت شدند.

رئیس دامپزشکی اسلام آبادغرب تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های انگلی ۲ هزار و ۱۰۰ رأس دام و ۲۵ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام سمپاشی شد.

وی گفت: برای افزایش سطح آگاهی دامداران به بیش از سی نفر از دامداران و دانش آموزان روستا بروشور آموزشی در خصوص بیمار‌های مشترک بین انسان و دام تحویل و آموزش چهره به چهره به‌بهره‌برداران ارائه شد.

سمپاشی مزارع گندم علیه بیماری زنگ زرد آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب از آغاز سمپاشی مزارع گندم شهرستان علیه بیماری زنگ زرد بااستفاده از پهباد‌های سمپاشی خبرداد.

دارابی اظهارداشت: سمپاشی با استفاده از پهباد برای کنترل آفات و بیماری‌های مزارع گندم در شهرستان سرپل ذهاب آغاز شده است.

وی افزود: ۵ دستگاه پهباد برای سمپاشی مزارع گندم شهرستان سرپل ذهاب اختصاص یافته و تاکنون بیش از ۸ هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان را برای مقابله با آفت زنگ زرد سمپاشی کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاطرنشان کرد: استفاده از پهباد برای سمپاشی در شرایطی استفاده می‌شود که یک آفت یا بیماری به حالت طغیانی در آمده و نیاز است که سمپاشی مزارع به سرعت انجام گیرد.

دارابی افزود: بیماری زنگ زرد سرعت عملی بسیار بالایی دارد و خسارات جبران ناپذیری را به مزارع و کشاورزان وارد می‌کنند لذا به کشاورزان عزیز توصیه می‌شود که هرچه سریعتر بااستفاده از پهباد مزارع خود را علیه این بیماری سمپاشی نمایند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.