معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:به دنبال بردن آموزش به سمت محیط واقعی کار هستیم.

 محمدمهدی کاظمی ضمن توضیح در مورد وضعیت نوسازی تجهیزات و امکانات هنرستان‌ها گفت: در سال تحصیلی جاری تعداد دانش آموزان هنرستانی افزایش داشته و سهم این آموزش‌ها بیش از ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد که مستلزم حمایت و تزریق منابع برای تجهیز کارگاه‌ها و تامین نیروی انسانی مورد نیاز است. ضمن اینکه تجهیزات موجود هم در فرآیند آموزش مستهلک می‌شوند.

وی در ادامه افزود: جایگزینی و در کنار آن افزایش تجهیزات نیازمند منابع مالی بیشتری است و منابع موجود این سطح از نیاز را پوشش نمی‌دهد و نیازمند حمایت ویژه دولت و مجلس از دانش آموزان هنرستانی برای تامین منابع است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا آموزش را به سمت محیط واقعی کار ببریم. امسال توانستیم بیش از ۴۰ هنرستان در جوار صنایع و کارخانجات و وابسته به نهاد‌ها ایجاد کنیم. برخی کارخانجات و صنایع از جمله صنعت فولاد و صنعت برق با رایزنی‌هایی که صورت گرفته، قرار است در آموزش هنرستانی با آموزش و پرورش همکاری کنند. امروز به دنبال ایجاد مشارکت با سایر بخش‌ها نیز هستیم.

محمدمهدی کاظمی ادامه داد: همه دانش آموزانی که وارد هنرستان‌ها شده‌اند، افرادی هستند که پایه نهم بوده‌اند و با میل خود به سمت هنرستان آمده‌اند. متاسفانه در برخی رشته‌های هنرستانی به دلیل محدودیت فضا و تجهیزات نتوانسته‌ایم به درخواست‌ها به صورت کامل پاسخ مثبت دهیم.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در پایان، خاطرنشان کرد: برنامه آموزش متوسطه برای توسعه متوازن ۵ ساله است. امسال ما بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان پایه دهم را در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هدایت می‌نماییم. نمی‌توان یک شب موضوع مهارت آموزی را در کشور حل کرد در صورتی که در  چندین سال شاهد کاهش سهم بوده ایم.

منبع: شبکه افق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار