مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: تا پایان ٦ ماه اول سال ١٤٠٢، اولین مرکز معاینه فنى دوستدار محیط زیست در تهران افتتاح مى شود.

هلیا سادات حسینی در نشست خبری که امروز ظهر با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه ما با ۲ رویکرد مدیریتی وظایف خود را پیگیری می‌کند؛ ما باید سیاست‌گذاری در راستای حفظ محیط زیست داشته باشیم و تعیین نقشه راه هم پیش ببریم تا پروژه‌های محیط زیستی به سرانجام برسد.

وی گفت: فرایندی که ما در سال ۱۴۰۲ پیش گرفتیم برای اولین بار قرار است اجرایی شود؛ قرار است تدوین نظام مدیریتی یکپارچه محیط زیست برای پایتخت را داشته باشیم و آن را بومی سازی کنیم، هدف از این نظام نامه این است که بتوانیم عملکرد محیط زیستی تهران را رصد کنیم.

حسینی بیان کرد: در بحث مدیریت انرژی، تمام ساختمان‌های شهر تهران گرید ساختمانی گرفتند و نشان می‌دهد که این ساختمان از نظر میزان انرژی در چه وضعیتی قرار گرفته است، تلاش کردیم حوزه‌های ستادی شهرداری را مجاب کنیم تا همراهی داشته باشند و بتوانیم آن‌ها را به سمت ساختمان سبز ببریم.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله در پایان سال ۱۴۰۳، بتوانیم ساختمان‌ها را تحت عنوان ساختمان‌های سبز معرفی کنیم، در خصوص آموزش و فرهنگ سازی محیط زیستی تغییر فرایند بسیار زیادی را شاهد خواهیم بود، همه هم بر مبنای مشارکت شهروندی است؛ در این راستا سلسله جشنواره‌هایی برگزار شد که قطعا تاثیرگذار و مفید است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران بیان کرد: پویش‌هایی در راستای فرهنگ سازی داشتیم یعنی در تمامی مناسب‌های محیط زیستی این پویش‌ها اجرایی خواهد شد تا حافظ محیط زیست باشیم، ان‌شاءالله اولین مرکز معاینه فنی دوستدار محیط زیست تا پایان ٦ ماه اول افتتاح می‌شود؛ قرار است این مرکز با نواورى هاى جدید اداره شود.

وی در پاسخ به سوالى مبنى بر اینکه، بررسى گاز متان به کجا رسید؟ گفت: ما ابزار سنجش نداریم و از کار دانشگاه تهران مطلع نیستیم، تلاشمان این است که متان را به گازهایى تبدیل کنیم که مفید باشد، هر اتفاقى در پروژه هاى شهر تهران می‌افتد باید قابل دفاع باشد و از نظر استانداردهاى محیط زیستى بررسى شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
لطفا از شعار پرهیز نمایید آلودگی هوای ناشی از سوخت خودروها به توانایی مالی مردم بستگی دارد شهردار تهران می فرمایند ۵۱ درصد مردم پایتخت مستاجرند و حدود ۶۵ درصد در آمدشان صرف اجاره خانه می شود آیا این افراد اگر خودرو داشته باشند قدرت تبدیل به احسن نمودن یا تعمیرات آنرا دارند بعلاوه با کیفیت و قیمت خودروهای داخل می توان انتظار اسقاط خودروهای فرسوده را نمود در چنین شرایطی انتظار شهر سبز شعاری بیش نبوده و شهر را با روزمرگی مواجه خواهد نمود..
آخرین اخبار