مدیر جهاد کشاورزی زرند گفت: جشنواره‌های کشاورزی، تلاشی در جهت رونق اقتصادی روستا‌ها با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود است.

رضا محمدی گفت: منطقه‌ جرجافک زرند بدلیل برخورداری از آب و هوایی کوهستانی و خاک حاصلخیز محلی مناسب برای رویش انواع گیاهان داروئی است و سبزیجات معطر این روستا شهرتی ویژه در سطح استان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی زرند افزود: این جشنواره از سری جشنواره‌های تقویم زرند شهر جشنواره‌های ایران و با همراهی اهالی روستا، دهیاری و شورای اسلامی و مدیریت جهاد کشاورزی و نیز ستاد زرند شهرجشنواره‌ها عصر روز جمعه و از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری برگزار می شود.

 محمدی بیان کرد: اهداف این جشنواره علاوه بر معرفی خواص گیاهان داروئی و بازاریابی بهتر برای این گونه از گیاهی بومی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کشاورزان، تشویق و ترغیب کشاورزان به استفاده از روش‌های علمی برای افزایش کمی و کیفی محصولات، جذب سرمایه گذار برای ایجاد کارگاه بزرگ بسته بندی سبزیجات و عرقیات گیاهی و برند سازی این گیاهان ارزشمند، تلاش برای رسیدن به نقطه‌ی "هر خانه یک کارخانه" در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری و معرفی منطقه خوش آب و هوای گردشگری جرجافک برای جذب گردشگران است.

او با اشاره به تفاهم همکاری بین جهادکشاورزی و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان تصریح کرد: امروزهبحث گردشگری روستائی و گردشگری مبتنی بر کشاورزی و تولیدات روستایی می‌تواند عاملی برای رونق اقتصادی روستا‌ها شود و باید از ظرفیت بزرگ کشاورزی، در تمام طول سال، فرصت‌های شغلی بیشتر و پایدارتر برای روستائیان استفاده کنیم که نتیجه آن تولید ثروت برای روستائیان و افزایش رفاه حال این قشر می‌باشد.

او اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ ما چند جشنواره در حوزه‌های مرتبط با کشاورزی را برای برگزاری پیشنهاد دادیم که همه و در تاریخ‌های مقرر برگزار خواهد شد.

برچسب ها: جشنواره ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار