رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به رتبه اول لرستان در کشت کاملینا، از افزایش ۳۰ درصدی تولید در دیمزارهای این استان خبر داد.

 سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: پیش بینی بر این است که بتوانیم از هر هکتار کاملینا بالغ بر ۷۰۰ تا هزار و ۲۰۰ کیلوگرم برداشت داشته باشیم.

وی بیان کرد: در سال زراعی قبل ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها بود این در حالی است که امسال به ۳۵۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تلاش همکاران و کشاورزان، لرستان یکی از استان‌های پیشرو در طرح جهش تولید در دیمزارها است.

شاهرخی گفت: پیش بینی بر این است با توجه به بارندگی‌های خوب در سطح استان، استفاده از ارقام مناسب، استفاده از توصیه‌های کارشناسان در زمان کاشت، تأمین ادوات به اندازه و مورد نیاز و… ۳۰ درصد بیشتر از سنوات قبل افزایش تولید در دیمزارها را داشته باشیم.

وی افزود: در سال دوم طرح جهش تولید در دیمزارها هستیم و این طرح به مدت پنج سال استمرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: در سال زراعی قبل متأسفانه ۷۰ دستگاه ادوات کشاورزی جذب شده بود اما امسال با همکاری بانک عامل و ستاد اجرایی فرمان امام ۲۳۴ دستگاه ادوات کشت کار مستقیم، بذرکار و… با تسهیلات قرض الحسنه در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

شاهرخی تصریح کرد: استفاده از ادوات و ماشین آلات مناسب، پهبادها و… کمک می‌کند تا یک کشاورزی اقتصاد محور و با تولید پایدار داشته باشیم و شاهد افزایش تولید در واحد سطح و افزایش بهره وری باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.