رییس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به افزایش تهدیدات فضای سایبری گفت: نیمی از جرائم سایبری استان کرمان، مربوط به کلاهبرداری های اینترنتی است.

سرهنگ رضایی گفت: این روزها بیشترین افرادی که به پلیس فتا مراجعه می کنند، کسانی هستند که به دلیل ارسال اطلاعات به کاربران و مجرمین فضای مجازی، حساب های بانکی اشان هک شده است.  

او با اشاره به فراوانی کلاهبرداری های اینترنتی به ویژه جرائم مالی از پیگیری ۹۲ درصدی پرونده های این حوزه خبر داد.  

رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود: ارسال پیامک در قالب سهام عدالت، تبلیغات کالا در سایت های مختلف، خریدهای اینترنتی و تخفیف کالاها صورت می گیرد که افراد به دلیل ارسال این پیامک از گوشی افراد شناخته شده و اطرافیان اطمینان پیدا می کنند و مبالغ را می پردازند.
  
او تاکید کرد: مردم به هر گونه لینک یا آدرس ارسالی اینترنتی توجه نکنند و دقت کنند هر اداره و نهاد دولتی با آدرس معتبر و به غیر از روزهای تعطیل ارسال پیامک خواهند داشت و در این زمینه مردم باید دقت کنند.

سرهنگ رضایی بیان کرد : وبسایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند. 

او تصریح کرد:  مردم در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار