رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: فردی که با ترفند فروش دام زنده در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: در پی شکایت یک شهروند کرمانی مبنی بر کلاهبرداری از طریق سایت دیوار، با تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد شاکی در این سایت پس از خریداری چند راس گوسفند، مبلغ زیادی به حساب فروشنده واریز کرده که پس از گذشت چند روز علاوه بر اینکه دامی دریافت نکرده است، فروشنده نیز دیگر پاسخگوی تماس های خود نبوده است.

او افزود: در این رابطه با اقدامات تخصصی کارشناس پلیس فتا، فرد کلاهبردار شناسایی شد؛ اما قصه پر تکرار کلاهبرداری سایبری از طریق پرداخت بیعانه در خرید‌های اینترنتی هنوز هم باعث ایراد ضرر و زیان به مردم می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان کرمان  ارتباط با افراد ناشناس در بستر فضای مجازی در حوزه خرید و فروش و پیرو آن اعتماد بی مورد و انجام معاملات بدون احراز هویت طرفین معامله را منجر به سو استفاده و وقوع کلاهبرداری برشمرد و افزود: اگر پرداخت نکردن بیعانه از سوی کاربران فضای مجازی در خرید‌های اینترنتی مورد توجه قرار بگیرد؛ درصد زیادی از جرایم مالی کاسته خواهد شد و با رعایت همین نکته ساده از متضرر شدن هموطنان به صورت گسترده پیشگیری خواهد شد.

او از عموم شهروندان خواست به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصون ماندن از کلاهبرداری‌های این حوزه به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار