رونمایی از کتاب زندگینامه استاد علی رضایی در هرمزگان

همزمان با هفته معلم، در مراسمی از کتاب زندگینامه استاد علی رضایی پیشکسوت ادبی و هنری هرمزگان با نام بازی باد و گریز برگ، رونمایی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در این مراسم گفت: کتاب زندگی نامه استاد علی رضایی نوشته خانم پروانه ماندگاری در ۹۵ صفحه و سه فصل است.

امینه دریانورد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: استاد علی رضایی فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ و هنر هرمزگان، استاد دانشگاه، نمایشنامه نویس، و چره سرآمد فرهنگی است.

استاد علی رضایی نیز در این مراسم گفت: هرمزگان گنجینه‌ای از هنر و فرهنگ است که ظرفیت‌های زیادی برای معرفی آن وجود دارد.

او گفت: هرمزگانی‌ها پاسدار زبان و فرهنگ ملی بوده اند و مجموعه‌ای از تنوع زبانی و فرهنگی در استان وجود دارد.

استاد علی رضایی گفت: همواره به دنبال معرفی ظرفیت‌های تمدنی، تاریخی و فرهنگی هرمزگان بوده ام که آخرین کتاب من در این زمینه با نام هرمزگان در آینه تاریخ و فرهنگ، سال گذشته منتشر شد.

پروانه ماندگاری نویسنده کتاب زندگینامه استاد علی رضایی هم گفت: این کتاب با عنوان «بازی باد و گریز برگ» برهه‌های مختلف کودکی، نوجوانی و جوانی استاد علی رضایی را ارائه کرده است.

او گفت: تلاش استاد رضایی در گسترش آموزش و تدریس منشا اثر بسیاری در مناطق مختلف استان شده است.

استاد علی رضایی متولد سال ۱۳۲۷ در میناب است که ۵۶ سال سابقه تدریس زبان و ادبیات فارسی دارد.

بیش از ۳۰ نمایشنامه نوشته و بیش از ده عنوان کتاب در زمینه فرهنگ عامه، شعر، قصه و ادبیات با محور فرهنگ هرمزگان نوشته است.

این مراسم  با حضور اساتید پیشکسوت و خاطره گویی شاگردان استاد رضایی و علاقه‌مندان فرهنگ و هنر در سالن همایش‌های اداره کل کتابخانه‌های هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.