مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت : ۳۹ درصد کرمانشاهی‌ها بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت : با توجه به انتخاب شعار سال اهمیت روز کارگر نمایان‌تر شد و مقام معظم رهبری طی سخنرانی اخیر خود به مناسبت هفته کارگر تولید را ستون فقرات کشور و کارگر را ستون فقرات تولید دانستند.

وی با تاکید بر اینکه ۲۶۱ هزار نفر بیمه شده اصلی بر اساس آمار تأمین اجتماعی در استان کرمانشاه هستند، افزود: ۸۱ هزار نفر مستمری بگیر و به طور کلی از مجموع جمعیت ۲ میلیونی استان کرمانشاه ۷۸۰ هزار نفر معادل ۳۹ درصد جمعیت مشمول بیمه تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باوجود مناسب نبودن آمار بیمه شدگان تأمین اجتماعی، اما سال‌گذشته ۳۸ درصد بیمه شده در استان کرمانشاه وجود داشت و امسال با افزایش یک درصدی به ۳۹ درصد رسید.

احمدی با اشاره به اینکه ۲۹۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان کرمانشاه داریم، گفت: این تشکل‌ها شامل نمایندگان کارگری، انجمن‌های صنفی کارفرمایی شورای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگری و …هستند که شاهد تأمل سازنده بین این تشکل‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: صیانت از نیروی کار یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های وزارت مربوطه است که در این راستا تنظیم مناسبات کارگری و کارفرمایی با پیگیری سالانه بیش از ۶ هزار پرونده شکایتی را در مراجع حل اختلاف مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: رسیدگی به پرونده حل اختلاف در دادرسی‌ها در سال ۱۴۰۰ به طور میانگین ۱۱۳ روز بود که امسال به ۵۹ روز رسیده و بیش از ۷۰ درصد شکایاتی که مربوط به شهرستان کرمانشاه است تنها در ۲ شعبه باید بررسی شود و برخی شهرستان‌ها نیز شعبه رسیدگی ندارند.

احمدی عنوان کرد: با توجه به شعار سال ۱۴۰۱ که در راستای تولیدات دانش بنیان بود استان کرمانشاه توانست به عنوان نخستین استان‌های کشور انجمن صنفی شرکت‌های دانش بنیان را تشکیل دهد و در اقدام بعدی در سال گذشته حدود ۱۰ هزار بازرسی توسط بازرسان این بخش به منظور اجرای مقررات کار و کاهش حوادث کار انجام گرفت.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۵۱ شرکت تعاونی با پیشینه ۷۲۹ فرصت شغلی تشکیل شده، ابراز کرد: همچنین ثبت نخستین شرکت دانش بنیان با عضویت فارغ‌التحصیلان و نخبگان دانشگاهی را داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال و کار آفرینی اشاره و بیان کرد: روند کاهش نرخ بیکاری به ویژه در زمستان سال گذشته بر اساس اعلام سازمان آمار ۲.۸ کاهش داشته و از ۱۷.۹ در زمستان ۱۴۰۰ به ۱۵.۹ در زمستان ۱۴۰۱ رسید.

احمدی تاکید کرد: تا پیش از تشکیل قرارگاه ملی عملکرد استان تنها ۵۷ میلیارد تومان برآورد شده بود، اما پس از تشکیل این قرارگاه و تغییرات پیش آمده تاکنون ۱،۵۰۰ میلیارد تومان عملکرد پرداختی بانک‌های استان بوده و انعقاد قرارداد‌ها نیز حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است و امید است تا پایان سال جاری باقی مانده تسهیلات جذب شود.

وی به کسب رتبه دوم کشور در جذب تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد و افزود: سهم استان کرمانشاه از این تسهیلات ۱۰۳ میلیارد تومان بود که با تأمل دستگاه‌های عامل ۱۰۶ میلیارد تومان جذب صورت گیرد و نیز برای تکمیل سند اشتغال ابلاغیه مربوطه برای شهرستان‌ها تا هفته آینده صادر خواهد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در ابتدا در چهار استان صورت گرفت و پس از آن استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در ۱۶ اسفندماه اجرای این طرح را آغاز کرد که در حال حاضر یک هزار و ۹۰۰ پیشخوان به سامانه این طرح متصل شدند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.