مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری و کارفرمایی در این استان طی سال گذشته به ۵۹ روز رسید که نسبت به مدت سال قبل از آن ۷۲ روز کاهش یافته است.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : در سال گذشته در مجموع پنج هزار و ۹۲۱ دادخواست به شعب هیات تشخیص استان وارد شد ضمن آنکه ۶ هزار و ۱۰۴ دادخواست منجر به صدور رای شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سه شعبه به شعبات هیات تشخیص استان افزوده شد، افزود: هم اکنون در مجموع ۲۰ شعبه هیات تشخیص در استان در حال فعالیت هستند به طوری که همه شهرستان‌های استان دارای شعبه هیات تشخیص است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۳۵ درصد از آرای صادر شده به تعداد هزار و ۸۵ رای منجر به سازش بین کارگر و کارفرما شده است، یادآور شد: با تلاش شعب هیات تشخیص استان زمان رسیدگی به پرونده‌ها نیز از ۳۱۱ روز در سال ۱۴۰۰ به ۵۹ روز در سال گذشته کاهش پیدا کرد.

احمدی ادامه داد: در سال گذشته هزار و ۵۰۵ دادخواست تجدیدنظر خواهی نیز به ۱۱ شعب هیات حل اختلاف استان واصل شده و در مجموع ۹۶۷ رای نیز در این شورا‌ها صادر شد.

ایجاد ۳ شعبه حل اختلاف جدید در استان

وی اضافه کرد: برای رفاه حال کارگران و کارفرمایان مقدمات اولیه تشکیل شعب حل اختلاف در شهرستان‌های دالاهو، سرپل ذهاب و روانسر نیز انجام گرفته است که به محض تایید، تعداد شعبات حل اختلاف تا پایان سال جاری به ۱۴ شعبه افزایش خواهد یافت.

احمدی افزود: در سال ۱۴۰۱ همچنین ۲۹۰ پرونده نیز به لحاظ اعتراض به آرائ مراجع حل اختلاف به دیوان عدالت اداری ارسال شده که تاکنون ۱۱۸ پرونده منجر به صدور دادنامه شده و ۱۲۵ رای مراجع حل اختلاف (۹۰ درصد) تایید و ۱۲ رای مراجع حل اختلاف نیز نقض شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تاکید کرد: با استناد به ماده ۱۵۷ قانون کار هرگونه اختلاف فردی بین کارگر و کارفرما یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار، کارآموزی، موافقت نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته جمعی باشد در مرحله نخست از طریق سازش مستقیم بین کارگر و کارفرما یا کارآموز و نمایندگان آنان در شورا‌های سازش واحد‌ها حل و فصل خواهد شد و در صورت عدم سازش از طریق هیات‌های تشخیص و حل اختلاف مورد رسیدگی و حل و فصل قرار می‌گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.