مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۱۱ درصد حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین در استان از قشر معلم هستند.

عرب مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در حاشیه دیدار با دو معلم نیکوکار بیرجندی با گرامیداشت هفته معلم، به نقش ویژه معلمان در ترویج همدلی و ایثارگری اجتماعی در جامعه به عنوان یکی از مصادیق بارز و عملی تربیت اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار‌های موجود ۳ هزار و ۹۶۳ معلم نیک اندیش معادل ۱۱ درصد مجموع حامیان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین، حمایت مادی و معنوی از فرزندان ایتام و محسنین زیر پوشش  این نهاد را بر عهده دارند.

او با اشاره به اینکه میزان واریزی سرانه فرزندان زیر پوشش به صورت مستقیم در پارسال حدود ۲۷ میلیارد و ۱۱۹ میلیون ریال بوده است افزود: تعداد کل فرزندان ایتام و محسنین زیر پوشش این نهاد  ۸ هزار و ۹۱۷ نفر است.

عرب تعداد فرزندان ایتام زیر پوشش این نهاد در استان را ۲ هزار و ۳۲۳ نفر اعلام کرد و ادامه داد: متوسط سرانه ماهانه ایتام ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار ریال بوده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی تعداد فرزندان محسنین ۶ هزار و ۵۹۴ فرزند بوده که متوسط سرانه ماهانه فرزندان محسنین ۴ میلیون ریال است.

او با اشاره به وجود ۳۴ هزار و ۵۱۲ حامی در استان گفت: سرانه پرداختی حامیان یک میلیون و ۴۸۰ هزار ریال بوده که در مدت ۱۲ ماه گذشته ۶۱۳ میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال از سوی این افراد کمک شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.