ارومیه میزبان، ستارگان کشتی جهان

نایب رئیس هیات کشتی آذربایجان غربی گفت: ارومیه بیش از ۳۵۰ نفر از ستارگان کشتی ایران و جهان را میزبانی می‌کند.

نایب رئیس هیات کشتی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تاکنون حضور ایران و هفت کشور دیگر از جمله، گرجستان، ارمنستان، عراق، جمهوری آذربایجان، ترکیه، قرقیزستان و روسیه در چهل و سومین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی قطعی شده است.

علی بایرامی ادامه داد: در این مسابقات بین المللی بیش از ۳۵۰ نفر از ستارگان کشتی ایران و جهان پنجه به پنجه خواهند شد.

وی به تاریخ برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی نیزاشاره کرد و گفت: ورزشگاه شش هزار نفری غدیر ارومیه از سوم تا ششم خرداد ماه غولهای کشتی ایران وجهان را میزبانی خواهد کرد.

نایب رئیس هیات کشتی آذربایجان غربی چهل و سومین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی را بزرگترین رویداد ورزشی در تاریخ استان یاد کرد و افزود: در کنار این رویداد بین المللی ورزشی مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی به استان آذربایجان غربی واگذار شده است که افزون بر 150 نفر  از قهرمانان کشتی کشورمان در مسابقات کشوری، جهانی و المپیک  از جمله، حسن یزدانی، کمیل قاسمی، رحمان عموزاده، علیرضا کرمی و ... در مسابقات حضور خواهند یافت.

ارومیه، پیش از این میزبانی دومین دوره مسابقات قهرمانی کبدی جوانان جهان(۱۴۰۱)، تکواندوی جام فجر(۱۳۷۸)، والیبال جام آسیا(۱۳۸۹) و والیبال لیگ ملت های جهان(۱۳۹۸) را در کارنامه داشت و جام تختی، به دلیل اینکه رشته کشتی، ورزش اول کشورمان است، در تقویم رسمی فدراسیون جهانی(فیلا) جایگاه ثابتی داشته و تیم کشتی کشورمان به دلیل انتخابی بودن این مسابقات، با کلیه ملی پوشان و ستارگانش به اورمیه خواهد آمد، یک اتفاق بزرگ و مهم برای استان آذربایجان غربی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.