مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: چهار عضو نوجوان ارومیه ای، موفق به ثبت سه جِرم آسمانی شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چهار عضو نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه، موفق به ثبت سه جِرم آسمانی در نوزدهمین پویش جستجوی سیارک‌ها شدند.

زهرا آبسوران افزود: ۷۳ نوجوان از کانون پرورش فکری ۹ استان کشور شامل لرستان، اصفهان، کرمان، گیلان، قم، تهران، خراسان‌رضوی، مازندران و آذربایجان‌غربی در این پویش شرکت کردند. اعضای مراکز کانون هفت استان شامل لرستان پنج جرم، اصفهان چهار جرم، کرمان چهار جرم، آذربایجان غربی سه جرم، گیلان ۲ جرم، قم ۲ جرم و تهران مرکز دماوند یک جرم، را در نوزدهمین پویش جست‌وجوی سیارک‌ها ثبت کردند.

کارشناس علمی استان با همکاری هادی آقایی فرصتی فراهم آورد تا نوجوانان علاقه‌مند مراکز ارومیه "آرین مشهدی محمد ثانی، امیر مهدی تقی نژاد، فرشته عباسی و نسا بابازاده" بتوانند در نوزدهمین دوره این پویش شرکت کرده و موفق به ثبت سه جرم آسمانی شوند.

وی ادامه داد: پویش جست‌وجوی سیارک‌ها از سوی موسسه همکاری بین‌المللی جستجوی نجومی (IASC) و دانشگاه هاردین سیمونز با همکاری رصدخانه پن‌استارز ایالات متحده آمریکا و با حمایت بخش علوم شهروندی سازمان فضایی ناسا برگزار می‌شود و هر ساله بیش از ۵۰۰ گروه داوطلب از ۸۰ کشور دنیا در این برنامه شرکت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی افزود: راهبرد این پویش به همت اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رقم خورده است.

وی ادامه داد: هدف از این برنامه کمک گرفتن از افراد علاقه‌مند برای شناسایی و تعیین موقعیت سیارک‌ها و اجرام نزدیک به زمین از پیش کشف شده و هم‌چنین کشف اجرام جدید است. سیارک‌ها از آن رو که ممکن است به زمین نزدیک شوند و خطرآفرین باشند مهم هستند.

آبسوران افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال گذشته به کار‌های علمی و پژوهشی روی آورده و امسال نیز از فروردین ماه برگزاری برنامه‌های پژوهشی را محور قرار داده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری مجله نجوم که نماینده رسمی برگزار کننده پویش جست‌وجوی سیارک‌ها در ایران است فرصتی فراهم آورد تا نوجوانان علاقه‌مند به نجوم بتوانند بدون آنکه ابزار تخصصی در اختیار داشته باشند تنها با رایانه و اینترنت در نوزدهمین دوره این پویش شرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.