زیست عفیفانه درخواست اکثریت قاطع جامعه است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: زیست عفیفانه درخواست اکثریت قاطع جامعه است و فرهنگ سازی برای این قانون الهی مورد درخواست طیف‌های مختلف شهروندان است.

عباس کاظمی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین در جلسه ستاد عفاف و حجاب استان با تاکید بر این که حجاب قانون الهی است ،گفت: اکثریت قاطع جامعه خواهان بهره مندی از زیست عفیفانه هستند، برخورد با هنجار شکنان در زمینه عفاف و حجاب و فرهنگ سازی برای این قانون الهی مورد درخواست طیف‌های مختلف شهروندان است و در این زمینه حاکمیت مسئولیت مستقیم دارد.

کاظمی افزود: متاسفانه شاهدیم عده‌ای با نگاه‌های سیاسی حکم قطعی حجاب را زیر سوال می‌برند، غافل از این که این عبور از حدود الهی از چشم مردم دین مدار ما دور نخواهد ماند. 

وی اضافه کرد: همان گونه که دولت در زمینه معیشت و رفاه مردم مسئولیت دارد و در این زمینه خود را متعهد به حل مشکلات مردم می‌داند و از هیچ تلاشی برای جبران عقب افتادگی‌ها دریغ ندارد، قطعا برای تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی که حجاب یکی از مولفه‌های مهم آن است نیز باید برنامه داشته باشد و به صورت جدی در این زمینه از همه تلاش‌ها حمایت کند.

 کاظمی با اشاره به گزارش کمیته‌های ۹ گانه ستاد عفاف و حجاب استان افزود: هم در قانون ابلاغی و هم در چینش کمیته‌های ۹ گانه اقدامات سلبی و ایجابی در کنار هم دیده شده است، در مسیر حمایت از زیست عفیفانه هم به فرهنگ سازی و اقدامات رسانه‌ای نیاز داریم و هم لازم است با هنجارشکنانی که به صورت سازمان یافته حیا و عفت در جامعه اسلامی را خدشه دار می‌کنند، برخورد لازم صورت گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری موضوع حجاب و عفاف و زیست مومنانه را امری چند وجهی دانست و اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند امروز دشمن با یک برنامه ریزی وسیع و دقیق در صدد حمله به کیان خانواده ایرانی است و حجاب ستون این خیمه است، در شرایط حاضر همه دستگاه‌ها و مسئولین و گروه‌های فعال مردمی باید با ظرافت، هوشمندانه و عالمانه و در عین حال کاملا هماهنگ موضوع را پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: در قانون عفاف و حجاب وظایف تک تک دستگاه‌ها به خصوص مجموعه‌های مسئول در حوزه فرهنگ به صورت مبسوط برشمرده شده است و هیچ گونه توجیهی برای کم کاری قابل قبول نیست و قطعا در ارزیابی عملکرد مدیران موضوع عفاف و حجاب به صورت جدی مورد مطالبه خواهد بود.

کاظمی گفتمان سازی و رفع شبهات نسل جوان را از ملزومات مسیر اعتلای زیست عفیفانه در جامعه دانست و گفت: باید با استفاده از زیرساخت‌های جدید و به کمک هنرمندان، اهالی رسانه و مجموعه‌های مردمی که توان مناسبی دارند، محصولاتی تولید شود که بتواند نیاز فکری و عقیدتی نسل جوان را با ادبیات خودشان تولید کند.

در این جلسه مواردی، چون احیای انجمن و کارگروه مد و لباس، ثبت موسسه‌های چند منظوره در حوزه حجاب و عفاف، طراحی سامانه رصد جامع میزان اثرگذاری فعالیت ها، لزوم اطلاع رسانی به صنوف، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما، بهره گیری از ظرفیت‌های سیمای شهری، اجرای اردو‌ها و برنامه‌های تربیتی، مورد بررسی و تصمیم لازم در این باره برای ادامه فعالیت کمیته‌ها ابلاغ شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار