بازی‌های ابری در انتظار رشدی بزرگ در آینده

بازی‌های ابری هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند، اما توجه به این نوع پلتفرم در حال گسترش است.

در گزارش پیش رو به بررسی اجمالی بازی‌های ابری می‌پردازیم که انتظار می‌رود در سال‌های آینده شاهد رشد فزاینده‌ای باشد:

بازی ویدئوی ابری یا cloud gaming این امکان را فراهم می‌کند که یک بازی را روی هر صفحه‌ای (کامپیوتر، گوشی هوشمند، تلویزیون متصل و غیره) با اشتراک آنلاین، بدون نیاز به داشتن نسخه فیزیکی از بازی، انجام دهید.

این بازی‌ها روی سرور‌های راه دور (ابری) پردازش می‌شوند و مستقیماً به دستگاه کاربر منتقل می‌شوند تا بتوانند به راحتی بازی کند.

ظهور "بازی‌های ابری" به دلیل در دسترس بودن اینترنت پرسرعت است و بهترین نمونه موفقیت در عدم استفاده از نسخه‌های فیزیکی از بازی‌ها در پدیده "فورت‌نایت"، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی در جهان است؛ به گونه‌ای که تعداد کاربران این بازی به حدود ۲۰۰ میلیون می‌رسد و فقط از طریق یک پلتفرم آنلاین اختصاصی قابل بازی است.

شرکت Newso که یک شرکت متخصص در داده‌های بخش بازی‌های ویدیویی است، پیش بینی کرده است که حجم بازار بازی‌های ابری تا سال ۲۰۲۵ به ۸.۱۷ میلیارد دلار برسد که بیش از سه برابر سال ۲۰۲۲ (۲.۳۸ میلیارد دلار) خواهد بود.

علیرغم این پتانسیل رشد بزرگ، این بخش هنوز در بازار جهانی بازی‌های ویدیویی محدود و در مراحل ابتدایی است؛ چراکه شرکت مشاوره Accenture ارزش بازار بازی‌های ویدئویی را بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است.

به گفته نیوزو، انتظار می‌رود این تعداد در سال ۲۰۲۵ تقریباً سه برابر شود و به ۸۶.۹ میلیون بازیکن برسد.

بر اساس داده‌های اداره رقابت و بازار بریتانیا، "مایکروسافت" در حال حاضر بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از خدمات بازی‌های دیجیتال جهانی را که فیزیکی نیستند، در اختیار دارد و تعداد مشترکان آن در سرویس "Game Pass" به ۲۵ میلیون نفر می‌رسد که امکان نامحدودی را با هزینه اشتراک ماهانه حدود ده دلار در بیش از صد بازی فراهم می‌کند.

اگرچه "سونی" و "نینتندو" دو سرویس مشابه را راه اندازی کرده اند، اما آنچه که آن‌ها ارائه می‌دهند بسیار با آنچه که گروه آمریکایی ارائه می‌دهد از نظر لیست بازی‌های موجود و قدرت زیرساخت "ابری" به دور است.

شرکت‌های غول‌پیکر فناوری مانند "آمازون" و "گوگل" نیز به نوبه خود وارد این عرصه شده‌اند، اما هنوز به موفقیت مشابهی دست پیدا نکرده‌اند.

منبع: 24.ae

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار