رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد از آغاز برداشت گل محمدی از سطح ۱۶۰ هکتار از گلستان های این شهرستان خبر داد.

مریم رضایی رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد گفت: همزمان با نیمه اول اردیبهشت، برداشت گل محمدی از سطح ۱۶۰ هکتار از گلستان های تایباد آغاز شده و پیش بینی می شود حدود ۸۰ تن از این محصول برداشت شود.
 
او افزود: سرمازدگی دیماه پارسال، خشکسالی و قیمت پایین خرید باعث کاهش سطح زیر کشت گل محمدی طی سه سال گذشته در این شهرستان شده است.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: از عمده فواید کشت این محصول می توان به مصرف کم آب، سازگاری با اقلیم گرم و خشک، اشتغالزایی، درآمد مناسب برای خرده مالکین و ارتباط با صنعت گردشگری اشاره کرد.

رضایی بیان کرد: اسانس گل محمدی در این منطقه به دلیل تنش های وارده بر گیاه، از کیفیت بالایی برخوردار است و کارگاه های خانگی گلابگیری با اشتغال ۲۰ نفر در تایباد به صورت محدود فعال هستند.

او تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در دشت خیرآباد قرار دارد که بیش از ۵۰ نفرروز در هر هکتار در مرحله برداشت مشغول به کار می شوند‌.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد تاکید کرد: در رابطه با کشت گل محمدی و فرآوری آن آموزش ۱۰۰ نفرروز در کارگاه های مختلف و توزیع کود شیمیایی انجام شده اما به دلیل نبود کشت قراردادی و عدم حمایت کارخانجات از کشاورزان، استقبال از کشت این محصول درحال کاهش است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.