مدیرعامل آتش نشانی بجنورد گفت: بارندگی رگباری شامگاه پنجشنبه موجب آبگرفتگی ۴۰۰ منزل مسکونی در نقاط حاشیه‌ای مرکز خراسان شمالی شد.

محمدحسن صحراگرد گفت : بیشترین مشکل آبگرفتگی منازل مربوط به منطقه حاشیه‌ای "محمدعلی پهلوان" بود به طوری که دیشب ۲۰ درصد از منازل مسکونی این منطقه دچار نفوذ آب شد.

او گفت : در محمدعلی پهلوان حدود ۳۰۰ منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شد که ماموران آتش نشانی برای کمک به خانواده‌ها در محل حضور یافتند.

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد افزود: همچنین ۱۰۰ منزل مسکونی نیز در روستای الله وردیخان بجنورد نیز دچار آبگرفتگی شد که با کمک آتش‌نشانان و اهالی منظقه، اقدامات لازم و تخلیه آب انجام شد.

صحرا گرد گفت: در منطقه جوادیه، باقرخان و صندل آباد هم گزارش‌هایی از نفوذ و ورود روان آب به منازل به دست ما رسیده است.

صحراگرد با بیان اینکه مشکل آب‌گرفتگی در هسته مرکزی شهر کم بود افزود: در حاشیه شهر علاوه بر منازل، شمار بسیار زیادی از واحد‌های تجاری دچار آبگرفتگی شدند.

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد اظهار کرد: بارندگی‌های شب گذشته سبب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر بجنورد شد که آبگرفتگی در محله‌های جنوب شهر شدیدتربود.

بارش باران شب گذشته خراسان شمالی را فرا گرفت و موجب آبگرفتگی معابر شهر بجنورد شد و در اراضی و مزارع کشاورزی شهرستان‌های جاجرم، شیروان و بجنورد خسارت به بار آورد.

بارش تگرگ در جاجرم و دهستان تکمران در شیروان بیشترین خسارت به کشاورزان زد و میزان خسارت‌ها در دست بررسی است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستا‌ها سکونت دارند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.