لزوم احیای شورای بافت تاریخی و فرهنگی شیراز

مدیرکل راه و شهرسازی فارس ضمن تاکید بر لزوم احیای شورای بافت تاریخی و فرهنگی شیراز گفت: اگر بخواهیم بحث بازآفرینی شهری را در بافت تاریخی و فرهنگی شهر شیراز محقق کنیم باید همه دستگاه‌های متولی به میدان بیایند.

محمودرضا طالبان گفت: اگر کتابخانه مرکزی شیراز تاکنون ساخته نشده باید علت را در مجموعه‌های دولتی جست و جو کرد چرا که مردم شهر شیراز در سال ۱۳۳۳ همت کردند و با پول خودشان کتابخانه پارس (شهید دستغیب) را بنا نهادند و اگر می‌گوییم شیراز پایگاه فرهنگی است به خاطر چنین اقداماتی از سوی مردمی است که درک و دانش آن‌ها به گونه‌ای بوده که در آن سال اقدام به ساخت کتابخانه کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در شبکه‌های مجازی مباحثی در خصوص بافت تاریخی شیراز مطرح می‌شود و اینگونه بیان می‌شود که به این بافت هیچگونه توجهی نمی‌شود.

او گفت: این مباحثی که در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود فقط نام شیراز را دچار خدشه می‌کند و گاهی خود ما هم به آن دامن می‌زنیم در حالی که چنین نیست و مدیران شهری برای این بافت ارزش قائل بوده و هستند.

طالبان گفت: یک روند و دانش شهرسازی در دهه ۷۰ بر کشور حاکم شده که باید محدوده‌هایی را به عنوان پروژه‌های مولد توسعه تملک کنیم، تمام پروژه‌هایی که به این شکل تعریف شده هم در همان دهه شروع شده و به دنبال آن و در دهه ۸۰ نیز بحث بازآفرینی شهری مطرح می‌شود.

او گفت: بحث بازآفرینی دارای چهار شاخص عمده است، اگر بتوانیم با این چهار شاخص کار را پیش ببریم می‌توانیم ادعا کنیم که یک محله را احیا کرده ایم که این چهار شاخص عمده شامل شاخص کالبد، مباحث زیست محیطی، مباحث اجتماعی – فرهنگی و مباحث اقتصادی است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: این بدان معناست که اگر می‌خواهیم یک محدوده را بازآفرینی کنیم حتما باید برای موضوعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی آن منطقه و ساکنان آن برنامه داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار