استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نقاط حادثه خیز استان شناسایی و پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار برای رفع این نقاط انجام شود.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فرمانداران با برگزاری جلسات کاربردی، مشکلات جاده‌ای حوزه استحفاظی خودشان را با جدیت پیگیری و حل کنند گفت: نقاط حادثه خیز استان شناسایی و پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار برای رفع این نقاط انجام شود.

محمد کرمی  در نشست شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هر مسوولی در هر جایگاه و مسوولیتی وظیفه دارد و باید به شدت تلاش کند تا مردم کمتر آسیب ببینند.

وی افزود: فرمانداران به طور ویژه مشکلات و موانع جاده‌ای را در حوزه استحفاظی شان پیگیری و برای رفع مشکلات جاده‌ای تلاش کنند چرا که از دست دادن جان انسان و داغدار شدن یک خانواده آسیب‌های بزرگ روحی، روانی و مالی را هم به خانواده‌ها و هم به کشور وارد می‌کند و فرمانداران در این زمینه مسوولیت سنگینی بر دوش دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: از سویی همه فرمانداران و مسوولان باید با هم هماهنگی و هم‌افزایی داشته باشند چرا که با هم‌افزایی و هماهنگی امور به پیش می‌رود و مشکلات برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: دبیرخانه شورای حمل و نقل و ترافیک باید مصوبات هر جلسه را پیگیری کند و مشخص شود کدام دستگاه اجرایی مصوبات را اجرا نکرده و یا در این امر کوتاهی کرده است.

کرمی تاکید کرد: مصوبات هر جلسه باید قبل از برگزاری جلسه بعدی به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه روند برگزاری جلسات به شکلی باشد که از وقوع حوادث بعدی پیشگیری کند، افزود: در جلسات و نشست‌های برگزار شده باید گزارشات کاربردی ارائه شود و آمار ارائه شده، علت تصادفات و آسیب‌ها و اشکالاتی که باعث تصادفات می‌شود بررسی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های فرهنگی در حوزه حمل و نقل و ترافیک جاده‌ای مسوول هستند و باید مشخص شود که علت تصادفات در کدام یک از موارد دخیل از جمله حوزه آموزش‌های ارائه شده به مردم، ارائه گواهینامه و یا زیرساخت جاده‌ها و نقاط حادثه خیز است.

وی عنوان کرد: حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نیز بسیار مهم است و همه دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه مسوولیت دارند و اگر آسیبی وجود دارد باید آموزش‌ها به طور مکرر تکرار و سختگیری‌های لازم انجام تا به فرهنگ تبدیل شود.

کرمی اظهارداشت: در حوزه حمل و نقل ریلی، توسعه حمل و نقل هوایی و زمینی همزمان باید به پیش برویم.

وی گفت: مجموعه‌های بین راهی باید راه اندازی شوند و در کنار آن هر مجموعه که بیشتر از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد امتیاز پمپ بنزین به آن ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار