استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت در استان گفت: کارهای زیرساختی در زمینه ایجاد اشتغال و تولید ثروت در استان را آغاز شده است.

 روابط‌عمومی استانداری، محمدکرمی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با اعضای جامعه کارگری به مناسبت روز کارگر اظهار داشت: باید ایجاد شغل در استان به گونه‌ای باشد که کارگران با توجه به علاقه و توانایی خویش مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به آغاز به کار ساخت ۷ کارخانه مرتبط با معادن مس استان اذعان کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی در کنار معادن شاهد رشد و افزایش شهرک‌های صنعتی خواهیم بود که باعث رونق اشتغال خواهند شد.

 وی در ادامه با تاکید بر پتانسیل موجود و  زمین‌های قابل کشت در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اکنون ما ۵۰۰ هزار هکتار از زمین های  قابل تبدیل به نخلستان را جهت تولید خرمای صاداراتی زیرکشت برده ایم که اینکار خود نوعی تولید ثروت است.
 
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به هزینه بالای واردات موز بیان داشت: خاک برخی از مناطق این استان بهترین خاک برای تولید این محصول باغی است.

 وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران در ادامه افزود: یکی از مهمترین شاخص‌های تولید؛ فرهنگ کار است، در دین اسلام بر کار، تلاش و کوشش تاکید شده و با توجه به آسیب دیدن فرهنگ کار و تلاش در این استان، باید فرهنگ کار و تلاش را در این استان تقویت کرد.

کرمی تصریح کرد: انتقاد کردن کار آسانی است ولی انتقاد با ارائه راهکارها باید باشد، اصلاح امور کار دشواریست و برای آن باید مرد میدان بود.
 
وی در ادامه‌ با اشاره به دیگر پتانسیل‌ها سیستان و بلوچستان بیان داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶۰۰ مجوز مرغداری در استان صادر شده و لازم است صنایع تبدیلی نیز در کنار این مراکز تولیدی ایجاد گردد.
  
کرمی بیان داشت: باید کار کنیم تا شاهد تحول باشیم،  دانش یک مرتبه از تغییر است و دانشگاه‌ها، شرکت های دانش بنیان و شرکت تعاونی های دانش‌بنیان باید وارد عرصه تولید شوند تا از خام‌فروشی جلوگیری و با فرآوری کالاها ارزششان افزایش یابند.

وی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر در عرصه تولید اذعان کرد: مراکز فنی حرفه‌ای باید مهارت آموزی‌ها را توسعه بدهد و دغدغه  دانشگاه حل مسئله های استان باشد.

 استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم (ص)  در خصوص اهمیت جایگاه کارگر در جامعه اسلامی تصریح کرد: معیشت و مسکن جامعه کارگری باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

 وی خاطر نشان کرد: با کمک همه اقشار این منطقه از کشور به زودی تغییر پیدا خواهد کرد و با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالا، این استان آینده روشنی خواهد داشت.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار