رویداد ملی استاپ موشن صرف اهدای جوایز برگزار نمی‌شود؛ در نتیجه به دنبال آموزش استعداد‌ها در سراسر کشور است.

بهنام بهادری مسئول واحد سینمایی حوزه هنری کودک و نوجوان و یکی از اعضای شورای سیاستگذاری دومین رویداد ملی استاپ موشن در مورد اختتامیه این اتفاق هنری گفت: رویداد ملی استاپ موشن از آنجایی رویداد نامگذاری شد که متمایز از روند متداول برپایی جشنواره‌ها بود چرا که جشنواره‌ها در چند مرحله مشخص و تکراری در محدوده زمانی کوتاه برپا می‌شود و پس از آن رها می‌یابد تا موعد جشنواره بعدی، این در حالی است که رویداد ملی استاپ موشن اتفاقی مستمر و زنده در تمام سال است.

بهادری افزود: رویداد ملی استاپ موشن صرف اهدای جوایز برگزار نمی‌شود؛ در نتیجه طی فرایند آن در طول یکسال روند شناسایی، انتخاب و استعدادیابی و از همه مهمتر آموزش این استعداد‌ها در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: رویداد ملی استاپ موشن در طول برپایی از روز آغازین، نگاهی سراسری به تمام شهر‌های کشور داشت بنابراین تلاش کرد تا همه علاقه‌مندان کشور را به نوعی با خود و برنامه‌هایش همراه و درگیر کند و حتی در برخی مراکز استانی کارگاه‌های آموزشی برگزار و به توانمندسازی استعداد‌های این رشته بپردازد.

مسئول واحد سینمایی حوزه هنری کودک و نوجوان افزود: مرحله پایانی این رویداد با دورهمی چند روزه برخی تیم‌های منتخب در تهران برگزار می‌شود که در پی آن زیر نظر اساتید استاپ موشن و انیمیشن به تولید آثار با کیفیت می‌پردازند.

بهادری در ادامه گفت: انتخاب استاپ موشن برای خلق آثاری از سوی کودکان و نوجوانان بخاطر سهولت دسترسی به مایحتاج تولید است چرا که این روز‌ها گوشی‌های تلفن همراه و نرم‌افزار‌های لازم برای ساخت فیلم‌های کوتاه این رشته با روش‌های گوناگون در اختیار همه هست. 

وی افزود: یکی دیگر از دلایل انتخاب استاپ موشن از سوی حوزه هنری کودک و نوجوان، ظرفیت‌های بالای آن در به بکارگیری خلاقیت علاقه‌مندان این رشته است. روش‌های گوناگون تولید از جمله عروسکی و کات اوت، این امکان را می‌دهد تا کودکان و نوجوانان خود را محک بزنند و آثاری را تولید و استعداد‌های خود را کشف، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و برای ساخت آینده خود بکار گیرند.

عضو شورای سیاستگذاری دومین رویداد ملی استاپ موشن ادامه داد: رویداد ملی استاپ موشن که نخستین تجربه خود را به صورت جشنواره پشت سر گذاشت و دومین دوره خود را به صورت رویدادی مستمر پیگیری کرد، نسبت به بسیاری از جشنوار‌های هنری موفق عمل کرد و به نقطه‌ای ثبات یافته رسید.

وی در پایان، دیده شدن آثار تولیدی این رویداد در رسانه ملی و فضای مجازی را یکی از راه‌های مهم در ترغیب و انگیزه بخشی به فیلمسازان نوجوان عنوان کرد و افزود: تولید و نمایش آثار تولیدی در دنیای هنر دو عامل جذاب و انگیزه دهنده به هنرمندان آن به‌خصوص نوجوانان است که در دومین رویداد ملی استاپ موشن به خوبی به مرحله اجرا و عمل رسیده است که در نتیجه آن استعداد‌های بسیاری کشف شدند و به دنیای استاپ موشن وارد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار