۶۰ هزار محتوای تقطیع شده از مجموعه طوبی در شبکههای اجتماعی منتشر شده است.این محتواها در مجموع ۴۰۰ میلیون بازدید و مصرف را به خود اختصاص داده و ۱۰ میلیون بار توسط کاربران پسند شده است.
پرونده مجموعه تلویزیونی «طوبی» در حالی روی آنتن شبکه یک بسته شد، که پایشها نشان میدهد، استقبال از این مجموعه منحصر به قاب رسانه ملی نبود، بلکه محتواهای مربوط به این مجموعه در فضای مجازی را نیز شامل میشد.
آقایان حسینی و زرین دست در خصوص مجموعه تلویزیونی «طوبی» دراستودیو شبکه خبر حضور یافتند.
آقای حسینی در باره کار در بخش عراق این مجموعه گفت: ما در ابتدای کار که برای بازبینی لوکیشن چندین بار به عراق سفر کردیم و متوجه شدیم که شرایط کار دراز مدت در عراق فراهم نمیشود و قبل از شروع فیلمبرداری در ایران دوربین را به عراق بردیم و شروع به تصویر برداری کردیم تقریبا دو سری رفتیم برای بررسی میدانی و قبل از آن هم میدانستیم که فیلم برداری دراز مدت در عراق خیلی سخت است و شرایط را فراهم نمیکند ضمن این که ما قرار بود که کنداکتور آن را روی آنتن داشته باشیم و میدانستیم که اگر هر اخلال کوچکی در عراق پیش بیاید ما آنتن را از دست میدهیم، به همین علت ما این ریسک را در عراق نکردیم، عراق یک شرایط سیاسی- اجتماعی- فرهنگی خاص خودش را دارد، خیلی باید مدبرانه در آنجا برخورد کرد تا بتوان یک کار دراز مدت را به جلو برد برای همین فکر کردیم که یک سری عبوری هایمان را در عراق بگیریم و لوکیشنهای اصلی که نیاز داشتیم در عراق را اینجا در شهرک غزالی بسازیم؛ و خدا رو شکر لوکیشنهای ماندگاری را در شهرک غزالی ساختیم و شرایط تولید را برای ما بیشتر فراهم کرد که بتوانیم سریال را زودتر به آنتن برسانیم.
حسینی ادامه داد: شرایط عراق، شرایط خیلی خاصی است، ما یک سری احزاب در عراق داریم، یک سری مسائل فرهنگی و اجتماعی داریم، یکی از آنها با ما همراه نباشد مثلا اگرمی خواستیم در یکی از خیابانهای عراق کار کنیم، توی این خیابان چند گروه مدیریت آن خیابان را در دست داشتند و تقسیم بندی است یکی از اینها اگر با ما همکاری نمیکرد کلا در راه تولید ما اختلال ایجاد میکرد و برای همین ما پلانهای خارجی را در عراق گرفتیم و مابقی آن را در ایران ساختیم.
آقای زرین دست در خصوص دشواری کار در فضای دهه ۵۰ یا ۶۰ گفت: خیلی کار را دشوار میکند، چون باید یک استایلی را پیدا کرد که مناسب این دهههای مختلف باشد تا آن چیزی که در آن دوره قابل تصور است به یک شکلی تبدیل کنیم به تصویری که در این مجموعه است، من یک جاهایی مجبور بودم که از کنتراست بیشتری استفاده کنم، یک جاهایی با نور فلتدر کار میکردم و یک جاهایی که امکانش بود با نورهای مستقیم کار میکردم ولی ما بخشهای عراق را در یک ساعتهایی گرفتیم که کاملا نور آفتاب به شدت میتابید و میخواستیم که این گرمای عراق و تفاوت آن با هوای ایران و تهران و تابش نور آفتاب را در بیاوریم، ولی تمام بخشهای عراق را ما با کنتراست بیشتر و شدت نور بیشتر کار کردیم.
حسینی درباره انتخاب عوامل و بازیگران گفت: من فکر میکنم سریال و سینما یکی از مراحل سخت آن در پیش تولید کست عوامل است مثل ارنج فوتبال است که چه کسی میخواهد پاس گل را بدهد، در این سریال در کست آن خیلی دقت کردیم و سعی کردیم اشخاص مطرح و متخصصین واقعی را انتخاب کنیم و این موجب شد که سریال با کست خیلی مناسب و متفاوتی جلوی دوربین چیده شود و یکی از دلایل موفقیت هم همین کست و ارنجی بود که در این سریال چیدیم.
زرین دست در پایان درباره این که طوبی در کجای کارنامه کاری او قرار میگیرد گفت: من امیدوارم که در بهترین جای کارنامه من قرار گیرد، چون این چیزی که در اصلیت طوبی وجود دارد اعتقاد به امام حسین (ع) است که من امیدوارم این در عمق دل باشد.
حسینی نیز در پایان گفت: برای ساخت فصل دوم سریال طوبی همه چیز به متن خوب بر میگردد، متن خوب است که میارزد برایش هزینه کنیم، کست بیاریم و باید بگویم تولید اولویت دوم و متن الویت اول است.