صدری‌نیا گفت: اگر فیلم یحیی سنوار منتشر نمی‌شد و نحوه شهادت ایشان مبهم باقی می‌ماند، خیلی متفاوت بود با الان که میلیون‌ها نفر این تصویر را دیده‌اند.

علی صدری‌نیا، مستندساز و فعال رسانه در ویژه برنامه «ثریا» که از بیروت روانه آنتن شبکه یک سیما شد، درباره انتشار تصاویر و فیلم‌های یحیی سنوار از سوی رژیم صهیونیستی گفت: واکنش‌های مردم در فضای مجازی مرا یاد فیلمی انداخت که چند سال پیش از شهید محسن حججی منتشر شد. آن زمان که داعشی‌ها شهید حججی را گرفتند، تصور کردند فیلمی بیرون می‌دهند که در حال ذلیل کردن یک نیروی ایرانی یا یک نیروی جبهه مقاومت هستند و این دستگیری برای آنها قدرت خلق می‌کند. اما نگاه مقتدرانه محسن حججی او را تبدیل به قهرمان کرد. این تصویر کاری با دل‌ها کرد که خیلی از نوجوانان و جوانان دوست داشتند مثل او باشند و راهش را ادامه بدهند.

صدری‌نیا ادامه داد: کسی که در حال انتشار فیلم‌های یحیی سنوار بود، نمی‌فهمد چه فیلم‌هایی منتشر می‌کند. اگر فیلم ایشان منتشر نمی‌شد و نحوه شهادت یحیی سنوار مبهم باقی می‌ماند، خیلی متفاوت بود با الان که میلیون‌ها نفر این تصویر را دیدند؛ آن هم تصویر قهرمانِ مبارزی که در داخل تونل‌ها و مخفیگاه‌ها پیدا نشده، بلکه کسی که تا آخرین گلوله جنگیده و حتی چوب یا عصای خود را رها می‌کند به سمت هلی‌شاتی که از او تصویربرداری می‌کند. اسرائیلی‌ها نفهمیدند با انتشار این فیلم چکار می‌کنند.

این مستندساز درباره مستند «تهران بیروت» و در پاسخ به این سوال که آیا برای تهران هم نکاتی دارید؟ توضیح داد: ما در مستند «تهران دمشق» به سراغ این نکته رفتیم که همان کسانی که به دنبال ایجاد شکاف در سوریه بودند، همین نقشه را برای ایران کشیدند و می‌خواهند انواع و اقسام شکاف‌ها را ایجاد کنند. مستند «تهران بیروت» که این شب‌ها از شبکه سه سیما پخش می‌شود، از دو جهت مهم است. اول اینکه چقدر بین کشور‌های حوزه مقاومت همبستگی وجود دارد. دوم اینکه همان کشور‌هایی که همین نقشه را برای لبنان کشیدند، این نقشه را با انواع و اقسام آن برای ایران هم داشتند.

به گفته وی، چند سال است در لبنان داستان بی‌ثباتی سیاسی داریم و مردم لبنان نمی‌توانند رئیس‌جمهور انتخاب کنند. در هفت هشت سال اخیر هم خیلی تلاش شد این اتفاق برای ایران بیفتد. اما کاری که رهبر انقلاب انجام داد، هدف استراتژیک دشمن را خنثی کرد و رو‌به‌روی بی‌ثبات‌سازی نظام سیاسی ایستاد. بنابراین، مستند «تهران بیروت» به سراغ چهره‌های ایرانی و لبنانی خواهد رفت و در هر قسمت سعی می‌کنیم داستان‌هایی که در زیر پوست جنگ به وقوع می‌پیوندد و معمولاً از دوربین رسانه‌های خبری جا می‌ماند، به تصویر بکشیم.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

برچسب ها: یحیی سنوار ، حماس ، ثریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
احمقان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
کی باید پاسخگویی شهید شدن اینا باشه؟؟؟ایا کوتاهی ها را باید نادیده گرفت و گفت شهید شدند و به شهادتشان افتخار میکنیم؟؟؟به نظر من یک سر باید به عقلمان بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
بیشتر این فیلم ضعف مقاومت رو نشون داد که فرماندش دست خالی توی خرابه پناه گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
مقاومت یعنی یحیی سنوار
آخرین اخبار