برگزاری ۱۱ همایش تجلیل از کارگران در خراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از پیش‌بینی ۱۰۰ عنوان برنامه، ویژه گرامیداشت هفته کار و کارگر در استان خبر داد و گفت: ۱۱ برنامه جشن و همایش تجلیل از کارگران را در استان خواهیم داشت.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ضمن تبریک هفته کار و کارگر، گفت: قشر زحمتکش کارگران در رشد تولید و مهار تورم نقش موثری دارند از این‌رو برای تجلیل از تلاش‌های جامعه کارگری استان بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه به صورت ۳۰ برنامه استانی و ۷۰ برنامه شهرستانی پیش‌بینی شده است.

او افزود: ۱۱ برنامه جشن و همایش تجلیل از کارگران و خانواده‌های آنها، گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه کارگری از جمله برنامه‌هایی است که در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

طالبی بیان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی برای این ایام پیش‌بینی شده و اعزام تیم‌ها و نفرات برتر استان را به مسابقات کشوری خواهیم داشت، همچنین ۱۸ نفر از کارگران نمونه استان برای حضور در برنامه دیدار جامعه کارگری کشور با مقام معظم رهبری اعزام خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی  تجلیل از فعالان قرآنی را از دیگر برنامه‌های این هفته نام برد و تأکید کرد: برگزاری جلسات تبیینی با محوریت بسیج کارگری، برپایی میز‌های خدمت در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مصلا‌های نماز جمعه و برگزاری یادواره‌های شهدای جامعه کارگری در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای این ایام پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: در این هفته مراسم افتتاح طرح‌های اشتغال‌زایی که با حمایت صندوق کارآفرینی امید و دیگر بانک‌های عامل فعال شدند، برگزار می‌شود.

طالبی ادامه داد: توزیع بسته‌های معیشتی و برگزاری شیفت‌های ایثار با محوریت بسیج جامعه کارگری در واحد‌های کارگری نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی  با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته در راستای بهبود معیشت و کمک به امنیت شغلی کارگران استان گفت: در سال ۱۴۰۱ نهایت تلاش‌مان بر این بود که معوقات حقوق کارگران را در واحد‌های کارگری و تولیدی به حداقل برسانیم و تأکید هم بر این بود که حقوق کارگران به موقع پرداخت شود.

طالبی ادامه داد: این تأکید که به توجه واحد‌های کارگری به پرداخت به موقع حقوق کارگران انجامید، کسب رتبه کشوری را برای خراسان جنوبی به همراه داشت.

او امنیت شغلی را از دغدغه‌های به‌جای جامعه کارگری خواند و با تأکید بر اینکه این موضوع در کیفیت و بازده کار بسیار مؤثر است، گفت: تأمین امنیت شغلی کارگران، در اولویت برنامه‌های کمیسیون کارگری استان قرار داشته و دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: تمام سعی‌مان بر این بود که معوقات بیمه کارگری نداشته باشیم و در مذاکرات و پیگیری‌هایی که صورت گرفت، تأمین اجتماعی را مکلف کردیم در پذیرش لیست‌های بیمه دقت داشته باشد تا حتی اگر واحد تولیدی و کارگری نتوانست حق بیمه کارگران خود را بپردازد، در بحث بیمه و درمان آن‌ها خدشه‌ای وارد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.