معاون میراث فرهنگی وزارت گردشگری و میراث فرهنگی گفت: ایران داراى ۳۵ هزار اثر ثبت شده تاریخى است و داراى جاذبه‌هاى سیاحتى، گردشگرى، زیارتى است.

على دارابى که در سفر کارى چین به سرمى‌برد، امروز -چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه- در شهر شیین چین طی نشستی با جمعى از فعالان میراث فرهنگى و گردشگرى، رسانه‌هاى فعال و تشکل‌هاى مردم نهاد، استادان دانشگاه و ایران شناسان و هنرمندان دیدار کرد.

 دارابى در این مراسم گفت: ایران و چین روابط و مناسبات قدیمى دارند که راه ابریشم یک نمونه بارز درگذشته تاریخ است. امروزه این مناسبات بسط و گسترش یافته و در عالى‌ترین سطوح قراردارد که فرصت بس مغتنمى براى هر دو کشور است.

دارابى افزود: وقتى از ایران سخن می‌گوییم یعنى قدیمى‌ترین تمدن و داراى قدمت ٧٠٠٠ساله و سابقه یک میلیون سال سکونت بشرى دارد. ایران داراى ٣٥هزار اثر ثبت شده تاریخى است و داراى جاذبه‌هاى فوق العاده سیاحتى، گردشگرى، زیارتى است. ایران کشورى باچهارفصل خیره کننده که براى گردشگران مقاصد اصلى در هر جاى جهان است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگى گفت: مردم ایران ملتى نجیب، مهربان، میهمان دوست و بسیار صمیمى و خونگرم هستند. این خصوصیات اخلاقى براى ملت باتمدن ایران براى همه جهانگردان فرصت بى‌نظیرى از سفر را فراهم مى‌سازد.

وى افزود: ایران میزبانى براى همه مردم از هر دین، نژاد، مذهب است و تنوع فرهنگى و همزیستى مسالمت آمیز همه ادیان در ایران در طول تاریخ از امتیازات فاخر فرهنگى ایران است.

شهرشیین درچین از جمله شهر‌هایی است که مسلمانان زیادى درآن زندگى مى کنند. برگزارى نمایشگاه موزه اى ایران و چین در آینده نیز در همین شهر توسط موزه ملى ایران برگزار خواهدشد.

برچسب ها: ایران ، چین ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۲۰:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
میراث فرهنگی باید. مشاهیرو شاعران را ثبت جهانی شود لطفانظرمن رابذارید
آخرین اخبار