تبادل دانش، ظرفیت مغفول دانشگاه‌های آذربایجان غربی

امام جمعه ارومیه در دیدار با وزیر علوم گفت: ظرفیت‌های علمی آذربایجان غربی برای تبادل دانش با کشور‌های همجوار بی نظیر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری با اشاره به ظرفیت‌های استان خصوصا در زمینه اقوام و ادیان و هم جواری با سه کشور همسایه گفت: هم مرزی آذربایجان غربی با سه کشور ظرفیت بخصوصی برای این استان ایجاد کرده است که در موضوع آموزش عالی و تبادل دانش با کشور‌های هم جوار ظرفیت خوبی وجود دارد که نیاز است توجه بیشتری به این موضوع انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان این که از لحاظ تعداد دانشجویان رتبه استان در رتبه ۳۱ کشوری قرار دارد، اما از لحاظ نرخ باروری علمی رتبه نهم را داریم خاطرنشان کرد: این مهم نیز توجه مسئولان ملی را می‌طلبد تا دانشگاه‌های استان جایگاه خود را پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت دانشجویان مومن و متعهد در جهت نیرو سازی در دانشگاه‌های کشور استفاده شود تا از این نیرو‌های مستعد برای رشد و بالندگی دانشگاه‌ها استفاده شود.

 برنامه ریزی برای بازگشت دانشجویان ایرانی خارج از کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری نیز در این دیدار با اشاره به این که دانشگاه‌های آذربایجان غربی اساتید برجسته‌ای در رشته‌های مختلفی دارد گفت: هر ساله دانشمندان یک درصد بین المللی و دو درصد بین المللی از دانشگاه ارومیه و دیگر دانشگاه‌های استان داریم.

دکتر محمد علی زلفی گل همچنین به وجود ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و قومیتی در آذربایجان غربی تاکید کرد و افزود: دانشگاه‌های استان باید در جذب هیات علمی رشته‌هایی که در غرب کشور وجود ندارد همت بگمارند تا شاهد رشد بیش از پیش این دانشگاه‌ها در سطح ملی باشیم.

وی همچنین از برنامه ریزی این وزارت خانه برای بازگشت دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در کشور ترکیه خبر داد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشگاهی بودن امام جمعه ارومیه موجب افتخار است، گفت: وقتی امام جمعه شهری خود دانشگاهی است خواه ناخواه فرهنگ دانشگاهی در استان جاری می شود و موجب خیر و برکت برای جامعه دانشگاهی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.