پایان فصل صید و صیادی در بزرگترین منبع آبی شمال غرب کشور

رییس اداره شیلات پلدشت گفت: فصل صید انواع ماهیان استخوانی از بزرگترین منبع آبی شمال غرب کشور، به پایان رسید.

رییس اداره شیلات پلدشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فصل صید انواع ماهیان استخوانی از بزرگترین منبع آبی شمالغرب کشور، دریاچه سد ارس به پایان رسید و از امروز هرگونه صید در این دریاچه منع قانونی دارد.

مقدم ادامه داد: سوت پایان صید ماهیان استخوانی از دریاچه سد ارس پلدشت به صدا درآمد و از این پس به سبب آغاز فصل تخم ریزی ماهیان استخوانی صید هرگونه آبزی در این دریاچه منع قانونی دارد.

وی افزود:  با پایان فعالیت فصلی صید و صیادی تعاونی‌های ۱۸ و ۱۹ در پشت سد ارس، که بیش از ۴۰۰ صیاد دارند، ۹ هزار و ۷۵۰ تن ماهی با ۱۶ گونه متفاوت از پشت این منبع آبی صید شده است. 

رییس اداره شیلات پلدشت می گوید: اسبله یا گربه ماهی، سوف، ماش ماهی، زردپر، کپور فیتوفاگ یا کپور نقره‌ای از جمله گونه‌های صید شده از این دریاچه هستند.

مقدم گفت: امسال میزان صید ماهی از این دریاچه نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته و ارزش ریالی آن به بیش از ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: با هدف افزایش تولید آبزیان و ایجاد اشتغال پایدار که از سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم است، اداره کل شیلات ذخائر سد ارس را با رهاسازی بیش از سه میلیون قطعه از انواع بچه ماهی‌ها غنی سازی کرده است.

رودخانه ارس از کوه بینگول داغ واقع در حوالی سرچشمه فرات در ترکیه سرچشمه می‌گیرد و به سوی شرق روان می‌شود، این رودخانه ۹ درصد از انواع ماهیان کشور را در خود جای داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.