رئیس جمهور دموکرات آمریکا در نظر دارد طی هفته جاری نامزدی رسمی خود برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از طولانی‌ترین و پیچیده‌ترین روند‌ها را در میان تمامی کشور‌های جهان دارد به طوری که نامزد‌ها دو سال درگیر کارزار‌های انتخاباتی و مناظرات هستند. 

به گزارش تل تریدر، جو بایدن، رئیس جمهور ۸۰ ساله آمریکا قرار است طی هفته جاری نامزدی رسمی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را اعلام کند. 

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه اعلام کرد جو بایدن در نظر دارد طی هفته جاری فیلم کارزار انتخاباتی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کند. 

دستیاران بایدن اکنون در حال نهایی کردن برنامه‌های ویدئویی هستند که انتظار می‌رود روز سه شنبه و مصادف با روزی که چهار سال پیش (۲۰۲۰) وی نامزدی خود را برای انتخابات اعلام کرد، فیلم نامزدی مجدد وی منتشر شود.  بایدن تاکنون بار‌ها به طور غیررسمی از تمایل خود برای شرکت دوباره در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بود، اما این موضوع را هنوز به طور رسمی مطرح نکرده است.

براساس رویه انتخاباتی در آمریکا، دو حزب اصلی این کشور شامل حزب دموکرات و جمهوریخواه در انتخابات اولیه (primary election) و رقابت درون حزبی نامزد اصلی خود را انتخاب می‌کنند. سپس در انتخابات عمومی که در سوم ماه نوامبر برگزار می‌شود نامزد‌های اصلی دو حزب به رقابت پرداخته و پیروز این رقابت به عنوان رئیس جمهور آمریکا برگزیده می‌شود. 

جو بایدن به عنوان رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید بدون شرکت در انتخابات اولیه نامزد اصلی حزب دموکرات محسوب می‌شود. گرچه تاکنون چند چهره دموکرات خواستار به چالش کشیدن این موضوع شده اند، اما بعید به نظر می‌رسد مجمع حزب دموکرات با نامزدی به غیر از بایدن در انتخابات پیش رو موافقت کند. 

در مقابل، نامزد‌های جمهوریخواه اکنون رقابت‌های درون حزبی خود را برای مشخص شدن نامزد اصلی آغاز کرده اند. در این میان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نیز ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا از بیشترین اقبال برای نامزدی اصلی این حزب برخوردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
زوال عقل رو کی درمان میکنی!
آخرین اخبار