معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فرسودگی بیمارستان‌ها و کمبود پزشکان متخصص و فوق تخصص را از اصلی‌ترین چالش‌های حوزه درمان کرمانشاه اعلام کرد.

پرویز صوفیوند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درباره چالش‌های حوزه درمان در استان کرمانشاه، گفت : بیمارستان‌های کرمانشاه به ویژه بیمارستان امام خمینی (ره)، امام علی (ع)، طالقانی، فارابی فرسوده هستند و به صورت زیربنایی به مرمت نیاز دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به جمعیت کرمانشاه نیازمند احداث بیمارستان جدید هستیم، افزود: بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی زاگرس در کمربندی کرمانشاه، ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر به ظرفیت‌های بیمارستانی افزوده شود، کمک زیادی به حوزه درمان استان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه بیمارستان زاگرس کرمانشاه نیازمند تخصیص اعتبارات قابل توجهی است که امیدواریم به زودی محقق شود.

صوفیوند تصریح کرد: در ۲۷ بیمارستان دولتی و غیردولتی استان کرمانشاه خدمات مورد نیاز به بیماران ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: استان کرمانشاه دارای چهار هزار تخت عمومی و ۵۰۰ تخت ویژه بیمارستانی است و از ظرفیت ۹۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص و پنج هزار پرستار استفاده خواهد شد. 

صوفیوند خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان‌های دالاهو، ثلاث باباجانی و روانسر در دست اقدام است که این بیمارستان‌ها در شهرستان‌های ثلاث باباجانی و دالاهو ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم امسال حداقل بیمارستان دالاهو راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: مرکز جامع سرطان با ۱۲۰ تختخواب نیز ظرف یکی دو ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اذعان کرد: درمرکز مگا آی‌سی‌یو، مراکز دندانپزشکی و کلینیک‌های ویژه خدمات مورد نیاز ارائه می‌شود.

صوفیوند گفت: در استان کرمانشاه با کمبود پزشک در برخی رشته‌های تخصصی به ویژه بیهوشی مواجه هستیم که البته عموما مشکلی کشوری است، زیرا متخصین بیهوشی نمی‌توانند مطب داشته باشند در نتیجه این رشته چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و استان کرمانشاه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: امیدواریم سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گونه‌ای تدوین شود که پزشکان در بیمارستان‌ها از درآمد‌های خوبی برخوردار شوند تا نیازی به کار در مطب و مجموعه‌های خارج از حوزه درمان نداشته باشند.

صوفیوند تصریح کرد: استان کرمانشاه قطب جراحی قلب و عروق درغرب کشور است و درحوزه‌های ارتوپدی، چشم‌پزشکی، گوش وحلق و بینی و داخلی نیز خدمات خوبی را به بیماران ارائه کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ارائه خدمات به بیماران اعزامی به کرمانشاه از ابتدای سال جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا قابلیت‌های خوبی وجود دارد و امیدواریم زیرساخت‌ها و تجهیزات بیمارستان‌ها تکمیل تا خدمات ارزنده‌تری به بیماران ارائه شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.