حجت الاسلام حمیدی گفت: سیاست قوه قضاییه این است که موارد مربوط به دانشجویان و دانشگاه‌ها قضایی نشود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان و جیرفت، گفت: سیاست ما در قوه قضاییه این است که موارد مربوط به دانشجویان و دانشگاه‌ها قضایی نشود و بخش عمده مدیریت این موارد با ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها صورت گیرد که این سیاست تاکنون نیز به خوبی جواب داده است. 

  او افزود: در حوزه مسائل دانشجویی همواره تعامل و همفکری بین نیرو‌های انتظامی، امنیتی و قضایی با مسئولان دانشگاهی مد نظر قرار داشته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مسائل مطرح شده درباره بی حجابی در ادامه فتنه‌های گذشته دشمنان مطرح شده است، بیان داشت: نمی‌توان گفت فتنه‌های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام شده است؛ زیرا هر روز به هر بهانه‌ای فراخوان و تجمعی را مطرح می‌کنند و به دنبال آن هستند که فضای دانشگاه‌ها را سیاسی کرده و برای نظام چالش ایجاد کنند و از سوی دیگر اجازه ندهند دانشجویان در فضای آرام به تحصیل خود ادامه دهند.

او ضمن تاکید بر اینکه به یقین تمامی توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد، تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر، علی رغم اینکه استان کرمان هدف تمرکز ضد انقلاب بوده است، بر مبنای تدابیر انجام شده کمترین مشکلات را در فضای عمومی و دانشگاه‌ها داشته ایم.

حجت الاسلام حمیدی به اعمال نظارت‌های قانونی در دانشگاه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: این نظارت‌ها باید تشدید شود و به عنوان دستگاه قضایی، هر جایی که نیاز به کمک و هم فکری باشد، همکاری خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه در حوزه توسعه عفاف و حجاب و جلوگیری از بی حجابی در جامعه تاکید بر اقدامات ایجابی است، تصریح کرد: اقدامات و برخورد‌های سلبی در نهایت کار مد نظر خواهد بود؛  زیرا قریب به اتفاق موارد مربوط به کشف حجاب با تذکر و برخورد‌های ایجابی برطرف خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان، تشویق افراد محجبه و فعال در حوزه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: این گونه اقدامات تشویقی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب بسیار موثر خواهد بود.

حجت الاسلام حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی استان برای توسعه سلامت جامعه قدردانی کرد.

در ادامه این نشست؛ حجت الاسلام علی عارفی، رییس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مهدی احمدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و خیرخواه، رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به بیان بخشی از خدمات انجام شده طی پارسال پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار