آخرین گزارش منابع آبی ایران نشان می‌دهد، مخازن موجود در سد‌های تهران نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است.

بر اساس آخرین آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران تا ۲۶ فروردین ماه سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ورودی مخازن سد‌های کشور ۲۵.۴۸ میلیارد مترمکعب ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد. خروجی سد‌ها نیز با ۵ درصد افزایش به ۱۴.۵۹ میلیارد مترمکعب رسیده تا به این ترتیب حجم آب موجود در سد‌ها که سال گذشته ۲۶.۱۷ میلیارد مترمکعب ثبت شده بود، با افزایش ۱۴ درصدی به ۲۹.۹۶ مترمکعب برسد. این میزان از حجم فعلی مخازن سد‌ها معادل ۶۱ درصد پرشدگی است.

سد‌های استان خوزستان، زاینده رود اصفهان، سد آزاد کردستان، بوشهر و دو سد از استان سیستان بلوچستان بیشترین میزان افزایش ذخایر نسبت به سال گذشته را تجربه کرده اند. مجموع ۵ سد استان تهران تاکنون ۴۰۵ میلیون مترمکعب موجودی دارند که معادل ۲۲ درصد پرشدگی است و نسبت به سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.

ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور تا ۲۵ فروردین ماه سال آبی، معادل ۱۸۰.۱ میلیمتر ثبت شده است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۰۴.۹) ۱۲ درصد کاهش داشته و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که ۱۶۱.۵ میلیمتر بارندگی ثبت شده بود، ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و گلستان بیشترین میزان کاهش بارندگی و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و خوزستان نسبت به سال آبی گذشته بیشترین میزان افزایش بارندگی نسبت به سال آبی گذشته ثبت کرده اند. در استان تهران  ۱۶۹.۳ میلیمتر بارندگی ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش و در مقایسه با دوره بلند مدت ۱۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار