مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت منابع آب از کنترل مستمر حجم مخازن سد‌های استان خوزستان برای جلوگیری از پر شدن مخازن خبر داد.

سدسیف الله آقابیگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت حجم مخازن سد‌های شهر‌های جنوبی کشور گفت: در حال حاضر آبگرفتگی در سطح برخی شهرهای استان خوزستان گزارش شده است که اینگونه مسائل به خدمات شهری استان مربوط می‌شود.


بیشتر بخوانیدبارش باران به مناطق جنوبی و شرقی کشور می رسد/ هوای تهران سالم است


او با اشاره به اینکه شهر اهواز در مدت سه ساعت بارندگی حدود ۹۰ میلی‌متر بارش را تجربه کرده است، گفت: شهر اهواز فاقد سیستم دفع آب‌های سطحی بوده و خطوط فاضلاب موجود هم بر اساس قوانین و مقررات وزارت نیرو مجزا تعریف شده و جوابگوی دفع آب‌های سطحی نیست.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منابع آب ایران اضافه کرد:خوشبختانه مشکل خاصی از نظر شکسته شدن سد‌های استان نداریم و کنترل حجم مخازن سد‌ها به صورت مستمر در دستور کار قرار می‌گیرد.

آقابیگی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت بارندگی به میزان یکسال میزان سد‌ها پر شده است و از نظر لایروبی رودخانه‌ها هم مشکل خاصی نداریم.

او گفت:در حال حاضر سد‌های استان ظرفیت خالی بیش از ۹ میلیارد مترمکعب را دارا هستند و طبق برآورد مدل‌های موجود میزان حجم ورودی آب به سد‌ها را در اثر بارش‌های مؤثر پیش بینی شده بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون مترمکعب نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار