مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و بخش خصوصی به همراه ۴۰۰ نفر نیروی راهدار در قالب ۵۰ تیم راهداری در تمام محور‌ها و گردنه‌های استان مستقر شدند.

 مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: با توجه به شدت بارش‌ها و جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان محور اصلی خرم آباد به پلدختر مسدود و جایگزین این محور (محورخرم آباد - پل زال - محور‌های فرعی چولهول - دهلیج به پلدختر) تعیین شد.

او  به محور‌های فرعی مسدود شده در استان اشاره کرد و افزود: در شهرستان کوهدشت (محور پای آستانه به گراب مسدود و محور جایگزین محور کوهنانی)، در شهرستان خرم آباد (محور خرم آباد _ بلیلوند _ جاده گردشگری آبشار نوژیان و محور گردشگری بیشه) و در شهرستان دورود (محور گردشگری دورود به عمارت) مسدود است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای لرستان با تاکید براینکه تردد در دیگر محور‌های استان برقرار است، بیان کرد: علاوه بر محور اصلی خرم آباد به پلدختر و چند محور فرعی در استان به دلیل پیش بینی وقوع خطرات احتمالی در بارش‌های اخیر مسدود شده است.

شیروانی اضافه کرد: هموطنان گرامی از سفر‌های غیر ضرور پرهیز نمایند و درصورت سفر حتما در تماس با ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و با رعایت نکات ایمنی و سرعت مطمئنه حرکت کنند.

یک سامانه بارشی قوی از صبح روز چهارشنبه تا روز جمعه در آسمان استان لرستان فعال خواهد شد، هسته اصلی این سامانه از عصر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه فعال خواهد بود.

رگبار و رعد و برق شدید، وزش باد شدید، رگبار تگرگ، تندباد لحظه‌ای، خطر اصابت صاعقه، کاهش دما و رگبار برف در برخی ارتفاعات استان از مخاطرات این سامانه خواهد بود.

سامانه مذکور تمام آسمان لرستان را با شدت و ضعف تحت تاثیر قرار خواهد داد، طی مدت فعالیت سامانه مذکور، اختلال در تردد، لغزنده شدن سطح معابر، ایجاد رواناب‌ها و سیلابی شدن مسیرها، بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه‌ها بویژه رودخانه‌های فصلی و موقتی، اختلال در سفر‌های بین شهری و داخل شهری، سقوط اشیاء و خسارت به برخی سازه‌های روستایی و شهری، شکستن درختان، خسارت به صنعت و برخی محصولات کشاورزی با توجه به وزش باد شدید و تگرگ دور از انتظار نیست.

با توجه به اعلام وضعیت قرمز سازمان هواشناسی در برخی مناطق استان، احتمال رخداد سیل دور از انتظار نیست.

 
 

برچسب ها: بارش باران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.