تصویب رشته تولید واقعیت مجازی در دانشگاه علمی کاربردی

با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، دوره کاردانی فنی تولید واقعیت مجازی در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود.

علیرضا جمال‌زاده سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه گفت: واقعیت مجازی یکی از تکنولوژی‌هایی است که در حال پیشرفت سریع است، این تکنولوژی به افراد امکان می‌دهد یک محیط ساختگی که وجود واقعی ندارد و یا در زمینه‌هایی که تجربه واقعی می‌تواند پر ریسک یا پرهزینه باشد را از این فضا تجربه کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: تکنولوژی VR موارد استفاده گسترده‌ای دارد که می‌تواند به عنوان یکی از ابزار‌های مدرن و کاربردی به ویژه در آموزش، پزشکی، بازاریابی، رشته برق و تحقیق و توسعه صنایع مختلف استفاده شود لذا این رشته بر مبنای برنامه تحولی و نیازآفرینی و با مشارکت تیمی از متخصصان و صاحب نظران، با هدایت مستقیم دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف تربیت نیرو‌های متخصص و ماهر برای این بخش از نیاز‌های حوزه فناوری اطلاعات و رایانه در ذیل گروه صنعت در سال جاری تدوین و تصویب شد.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: دانش آموختگان این رشته با داشتن مهارت‌ها و توانمندی‌هایی، چون شناخت فناوری واقعیت مجازی VR، شناخت تفاوت بین AR و VR و به کارگیری ابزار‌ها و سیستم عامل‌های مورد استفاده در VR/AR می‌توانند مشاغلی همچون تکنسین تولید VR/AR و آزمون گر محتوای VR/AR را احراز کنند.

دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی در پایان گفت: ارائه دروسی نظیر ابزار‌ها و نرم افزار‌های VR، موتور‌های بازی و تهیه UI/UX برای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در کنار آموزش عملی، زمینه‌های توانمندسازی دانشجویان را فراهم می‌سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار