دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: بدحجابی یا کشف حجاب از سوی برخی از بانوان ناشی از ناآگاهی و فریب خوردگی آنهاست.

مهدی بخشی با اشاره به این مطلب که حجاب یک حکم اسلامی و شرعی بوده و از اموری نیست که مذاهب اسلامی بر سر آن اختلاف داشته باشند، گفت: هر فرد آشنا به تاریخ جوامع بشری، تصدیق می‌کند که حرکت از برهنگی به سوی پوشش؛ در همۀ جوامع انسانی کهن، نشانۀ حرکت به سوی زندگی انسانی است و عفت و شرم، که پوشیدگی از لوازم و نتایج آن است ارزشی اخلاقی، رفتاری و انسانی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: زنان آگاه ایران زمین، به خوبی می‌دانند که برهنگی و بی‌بندوباری پایه‌های زندگی خانوادگی را ویران می‌کند و اهتمام جمهوری اسلامی بر حفظ حجاب در درجۀ اول به سود این قشر تاثیرگذار از جامعه خواهد بود و در حقیقت جایگاه زن عفیف، موفق و سربلند را در جای جای جهان به نمایش می‌گذارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان یادآور شد: به گواه تاریخ؛ اگر ملتی مانند ملت ایران برای دست یافتن به استقلال کشور خود به‌پاخیزد و با همت مردان و زنان باایمان و فداکار خود که سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اسوه و الگوی آنان است، اختیار ادارۀ کشور خود را به دست گیرد، از نظر قدرت‌های غربی مرتکب گناهی نابخشودنی شده است.

بخشی تاکید کرد: در اجرای دستور دادستان محترم کل کشور در دی ماه ۱۴۰۱ خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور مبنی بر اجرای ماده ۳۲ قانون آئین دادرسی و نظارت بر اقدامات ضابطان در زمینه برخورد با جرم کشف حجاب، دادستانی مرکز استان در همان ماه این دستور را به دادستان‌ها و روسای دادگاه‌های بخش و فرماندهی انتظامی استان جهت اجرای قاطع، ابلاغ کرده است و در این زمینه جلساتی با ضابطین به ویژه فرماندهی انتظامی استان نیز برگزار شده که الحمدلله برکاتی در پی داشته است.

مدعی العموم در استان کرمان اظهارداشت: ضابطین محترم باید دستور ریاست محترم قوه قضاییه و دادستان محترم کل کشور در خصوص پدیده کشف حجاب و ترغیب و تشویق دیگران به کشف حجاب را در راستای تکالیف ذاتی خود اجرا نمایند.

بخشی بیان کرد: اصناف و سایر نهاد‌های مربوطه نیز باید در این مقوله مهم در کنار اعضاء شورای تامین به تکلیف قانونی خود عمل نمایند.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به مطالبه گری اکثر مردم شریف استان در خصوص حفظ حرمت و حریم حجاب و انسجام و همدلی موجود در بین اعضای شورای تامین استان؛ در آینده شاهد اقدامات خوب و خداپسندانه‌ای در این خصوص باشیم و اجازه ندهیم که این "حرام شرعی و سیاسی" به سردمداری دستگاه‌های جاسوسی دشمن در جامعه ترویج یابد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان خاطرنشان کرد: راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی براینکه "دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم؛ کار‌های بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. مسئولین برنامه داشته باشند و دارند؛ ان‌شاء‌الله این کار با برنامه دنبال بشود"، باید در تمامی مراحل نصب العین برنامه ریزان، تصمیم گیران و عوامل اجرایی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار