رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند گفت: از ابتدای اسفند پارسال تاکنون، ۵۱ واحد صنفی متخلف در زرند به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

به منظور اجرای طرح نظارت و کنترل بازار و دستورالعمل دادستانی کل کشور مبنی بر نظارت بر توزیع مایحتاج عمومی، حفظ حقوق عامه و سند تحول قضایی و پیشگیری از وقوع جرایم و مفاسد اقتصادی تیم بازرسی با حضور فرحبخش رئیس دادگستری و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم، رضا یعقوبی دادستان و دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم زرند و همراهی رئیس اداره صمت، رئیس اداره دامپزشکی و نماینده مرکز بهداشت از واحد‌های صنفی سطح شهر زرند بازدید به عمل آوردند.

رحمانی گفت: همه ساله در اواخر اسفند همراه با تازه شدن طبیعت، زندگی مردم نیز رنگ و روی طراوت به خود می‌گیرد و در کنار خانه‌تکانی مردم به خرید روی می‌آورند.

او افزود: به منظور تنظیم بازار شب عید، نظارت بر واحد‌های صنفی و ثبت تخلفات احتمالی از قبیل: گران‌فروشی، کم فروشی و ... صورت می‌گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند با اشاره به روند طرح تنظیم بازار نوروز گفت: نظارت بر واحد‌های صنفی شهرستان زرند از ابتدای اسفند ماه پارسال آغاز شده است و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

او افزود: از آغاز اجرای این طرح تاکنون از حدود ۵۰۰ واحد صنفی مختلف بازرسی شد که برای ۵۱ واحد صنفی متخلف به علت گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، رعایت نکردن بهداشت و ارائه نکردن فاکتور، پرونده تخلف تشکیل و این واحد‌ها به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رحمانی عمده تخلفات را مربوط به واحد‌های صنفی پوشاک، کیف و کفش، موادغذایی، میوه فروشی و شیرینی فروشی اعلام کرد و بیان داشت: در این مدت ۱۴ فقره کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

او با بیان اینکه طرح نظارتی تا پایان ماه رمضان ادامه دارد، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند شکایات مربوط به تخلف از جمله گران‌فروشی یا کم فروشی کالا‌های اساسی را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار