مراسم جوایز اولیویه با حضور برخی از هنرمندان در رویال آلبرت هال لندن برگزار شد.

به نقل از رویترز، روز یکشنبه، اقتباس نمایشی از انیمیشن معروف «همسایه من توتورو» توانست شش جایزه کسب کند و برنده جوایز تئاتر اولیویه شود.

اقتباس نمایشی از انیمیشن معروف «همسایه من توتورو» (My Neighbor Totoro) با کسب شش جایزه، برنده بزرگ جوایز تئاتر «اولیویه» نام گرفت.

«همسایه من توتورو» (My Neighbor Totoro) تولید سال ۱۹۸۸ کشور ژاپن بود و از آثار فیلمساز بزرگ انیمه «هایائو میازاکی» به شمار می‌آید که موفق به دریافت جوایز بسیاری از جشنواره‌های مختلف شد.

این انیمیشن در استودیو جیبلی تولید شده بود و توهو ژاپن و والت دیزنی آمریکا، توزیع کنندگان آن بوده اند.

این نمایش تحسین شده کمپانی رویال شکسپیر (RSC) بر اساس انیمیشن محبوب انیمیشن ساز ژاپنی «هایائو میازاکی» درباره دو خواهر است که وقتی بعد از جنگ در ژاپن با پدرشان به خانه روستایی جدیدی نقل مکان می‌کنند، به کشف موجوداتی سحرآمیز به نام توتورو می‌پردازند و با آن‌ها دوست می‌شوند.

این نمایش، موفق شد در ۹ شاخه نامزد کسب جایزه شود که از آن جمله می‌توان به جوایز بهترین نمایش کمدی، کارگردانی، طراحی لباس، نورپردازی، صدابرداری و دکور اشاره کرد.

تهیه کننده اجرایی در (RSC) گفت که «همسایه من توتورو» داستانی درباره مهربانی، شجاعت و تخیل است و ما برای همیشه قدردان مهربانی، شجاعت و تخیل افراد خارق العاده‌ای خواهیم بود که برای ساخت این محصول گرد هم آمدند.

اقتباس نمایشی جدید از رمان «اتوبوسی به نام هوس» نوشته «تنسی ویلیامز» توانست سه جایزه کسب کند که این جوایز برای بهترین بازیگر مرد به «پل مسکال»، بهترین بازیگر زن در نقش مکمل به «آنجانا واسان» و بهترین بازسازی یک نمایش رسید.

یکی از کارگردان‌هایی که سال گذشته توانسته بود جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کند، در این خصوص گفت: «فقط باید از تنسی ویلیامز تشکر کنم. او به جای رئالیسم به ما جادو داد و این چیزی است که همه ما به آن نیاز داشتیم.»

«ایستاده در لبه آسمان»، یکی دیگر از نمایش‌های برنده شده که روایتگر سه خانواده است که به مدت بیش از ۶۰ سال در یک مجتمع مسکونی در شهر شفیلد انگلیس زندگی می‌کنند. این اثر توانست برنده بهترین نمایش موزیکال جدید و بهترین موسیقی متن اصلی شود.

«جودی کامر» به خاطر ایفای نقش در نمایش تک-بازیگر «Prima Facie» توانست برنده جایزه بهترین بازیگر زن شود که در آن، در قامت وکیل ظاهر شده است.

گفتنی است جایزه «لارنس الیویه» (Laurence Olivier Award) که با نام «جایزه الیویه» هم شناخته می‌شود؛ جایزه‌ای است که همه ساله، توسط «انجمن تئاتر لندن» به برترین‌های تئاتر لندن اهدا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار