سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از جابه جایی بیش از ۲میلیون مسافر نوروزی تا نهم فروردین ماه خبر داد.

جعفر یازرلو گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، در مجموع ۱۹۶۵۰ مجوز پرواز برای مسیر‌های داخلی و بین‌المللی توسط سازمان هواپیمایی کشوری صادر شد که از این تعداد مجوز صادر شده، تاکنون ۱۶۸۵۰ پرواز (نشست و برخاست) انجام شده است.
به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از این تعداد مجوز صادر شده سهم مسیر‌های داخلی ۱۳۸۳۴ مجوز و مسیر‌های بین المللی ۵۸۱۶ مجوز است.
او می‌گوید:از تاریخ ۲۴ اسفندماه تا نهم فروردین ماه در مجموع دو میلیون و ۷۷هزار و ۷۹۲ مسافر (اعزام و پذیرش) با ۱۶۸۵۰ پرواز (نشست و برخاست) جابه جا شدند.

یازرلوگفت: از مجموع مسافران جابه‌جا شده در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا نهم فروردین ماه امسال یک میلیون و ۶۵۰ هزار و ۱۳۴ مسافر داخلی با انجام ۱۳۸۰۹ پرواز داخلی و ۴۲۷ هزار و ۶۵۸ مسافر بین المللی با انجام ۳۰۴۱ پرواز خارجی جابه‌جا شدند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: با تدابیر اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته از جمله راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پرواز‌ها تلاش داریم تا سفر‌های هوایی به‌موقع، ایمن و سلامت انجام شود و در سازمان هواپیمایی نیز بازار فروش بلیت هواپیما و پرواز‌ها مورد رصد و پایش قرار گرفته و با هرگونه تخلف به صورت جدی برخورد خواهد شد.

یازرلو گفت: به مسافران  توصیه می شود بلیت خود را از شرکت‌های هواپیمایی، سایت‌ها و درگاه‌های مجاز فروش بلیت تهیه کنند و همچنین به منظور جلوگیری از بازار سیاه و سودجویی برخی از افراد، قبل ازموعد سفر و عزیمت به فرودگاه نسبت به برنامه‌ریزی و تهیه بلیت اقدام کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت‌های هواپیمایی نیز با رصد مستمر فروش بلیت هواپیما، اجازه ندهند بلیت در اختیار افراد سودجو با قیمت خارج از نرخ‌های مصوب ۱۴۰۰ قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار