کامالا هریس قرار است طی سفر یک هفته‌ای به آفریقا، از ۳ کشور این قاره دیدن کند.

چین سرمایه گذاری گسترده‌ای را در قاره آفریقا انجام داده است به طوری که در حال حاضر بیش از یک میلیون چینی در قاره سیاه مشغول کار بر روی پروژه‌های این کشور هستند. در سوی مقابل، گرچه آمریکا مدت‌ها نسبت به فعالیت پکن در آفریقا بی تفاوت بود، اما اکنون به دنبال گسترش همکاری‌های خود با کشور‌های این قاره به منظور جلوگیری از افزایش نفوذ چین است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا قرار است به منظور افزایش نفوذ واشنگتن در آفریقا و مقابله با چین طی هفته آینده سفری یک هفته‌ای را به این قاره داشته باشد.

یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: هریس در سفر به آفریقا در مورد مشارکت چین در حوزه فناوری و مسائل اقتصادی این قاره که باعث نگرانی آمریکاست با کشور‌های این منطقه گفتگو خواهد کرد. همچنین مشارکت چین در روند بازپرداخت بدهی کشور‌های آفریقایی از دیگر محور‌های رایزنی‌ها خواهد بود.

وی در ادامه مدعی شد: ما از کشور‌های آفریقایی نخواهیم خواست میان ما و چین یکی را انتخاب کنند. با این حال، واشنگتن به طور جدی از برخی اقدامات پکن در قاره سیاه و معاملات مبهم اقتصادی آن‌ها نگرانی دارد.

زامبیا یکی از ۳ کشور آفریقایی است که هریس در این سفر از آن دیدن خواهد کرد. زامبیا نخستین کشور آفریقایی است که در طول همه گیری کرونا از انجام تعهدات مرتبط با بدهی‌های دولت ناتوان بود. این کشور اکنون در حال گفتگو با طلبکاران خود از جمله چین به منظور دستیابی به توافق در این زمینه است.

هریس قرار است از ۲۶ تا ۲۹ مارس به غنا سفر کند. وی سپس از ۲۹ تا ۳۱ مارس در تانزانیا خواهد بود و در نهایت در ۳۱ مارس و اول آوریل به پایتخت زامبیا می‌رود. وی در این سفر با روسای جمهور این سه کشور دیدار خواهد کرد و وعده سرمایه گذاری عمومی و خصوصی در این کشور‌ها را خواهد داد.

برچسب ها: آمریکا ، چین ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
مردم افریقا .فراموش نکردند که دارو را در افریقا روی
این ملت ازمایش کردید
و فقط برایشان فقر و بیماری اوردید و بس
حالا که چین داره
در انجا سرمایه گذاری میکند
دارید .پس میافتید
حتی شماها با پرورش مرغداری
باعث شدید که مردم افریقا که پرورش مرغداری سنتی داشتید
ان را هم از دست بدهند
جنایت شماها تمامی ندارد
آخرین اخبار