معاون فنی و مهندسی گروه سایپا درباره شاهین اتوماتیک CVT گفت: موتور شاهین CVT همانند شاهین دنده‌ای G، مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۸ سوپاپه است.

مهدی پازوکی معاون فنی و مهندسی گروه سایپا، درباره موتور شاهین گفت: بررسی‌هایی صورت گرفته و نارضایتی از عملکرد موتور شاهین وجود ندارد؛ چرا که موتور ویژگی‌هایی مورد نظر خودرو شاهین را برآورده می‌کند.

او افزود: آمار نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد مشتریان، متقاضی خودرو اتوماتیک هستند. با توجه به اینکه در گذشته سایپا خودرو اتوماتیک ساینا و کوییک را تولید و عرضه کرده و رضایت مناسبی از این خودرو‌ها وجود دارد، بنابراین طراحی و تولید خودرو شاهین اتوماتیک در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه مراحل عمده کار انجام شده است.

معاون فنی و مهندسی گروه سایپا گفت: خودرو‌های اتوماتیک از لحاظ امکانات، آسایش داخلی و آپشن‌های مختلف، تنوع مناسبی دارند و با وجود تحریم‌ها، بخشی از تنوع آپشن خودرو‌های لوکس محدود شد؛ اما خوشبختانه در این خودرو تمایز ظاهری ایجاد شده است.

وی افزود: در این خودرو آپشن‌هایی مثل دستگیره‌ها، جلوپنجره و گارنیش پشت خودرو کروم کاری شده، همچنین داشبورد داخلی دو رنگ طراحی شده است و خودرو با گیربکس CVT عرضه می‌شود. شرکت تولیدکننده این گیربکس شرکت پانچ بلژیک است که در دنیا صاحب سبک است و در بازار‌های جهانی حضوری فعال دارد. تست‌های صحه‌گذاری محصول انجام شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال، تمامی تست‌ها و فرآیند شماره‌گذاری این خودرو انجام شود و طبق برنامه زمان بندی عرضه محصول از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شود.

به گفته پازوکی، خودرو شاهین اتوماتیک که بزودی توسط سایپا عرضه خواهد شد، مجهز به گیربکس CVT است. موتور شاهین CVT همانند شاهین دنده‌ای G، مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۸ سوپاپه است که براساس آخرین بروزرسانی‌ها، توانایی تولید ۱۰۹ اسب بخار، قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر، گشتاور را دارد.

در رابطه با ویژگی‌های جدید شاهین CVT، می‌توان به افزوده شدن سامانه کنترل پایداری و کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، سیستم کروز کنترل، سیستم لیمیت کنترل، آنتن کوسه‌ای، مولتی مدیا ۱۰ اینچی، تزئینات کرومی در بدنه، کف‌پوش سه بعدی، دستگیره‌های داخلی با روکش استیل و… اشاره کرد.

برچسب ها: شاهین ، سایپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
واقعا باعث تاسفه چشم دنیا رو درآوردید با موتور 1500 آنهم توربو 110اسب بخار قدرت تولید بشه خسته نباشید کسی نیست از این آقایون سوال کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
همینطوری موتورش زور نداشت دیگه اتومات هم بشه دیگه چی میشه؟ فقط باید پا رو تا آخر بذاری رو گاز
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۶:۲۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
موتور شاهین مفت نمی‌ارزد. شتاب کند و صدای زیاد در سرعت بالای ۹۰ کیلومتر را همه مالکان این خودرو می‌دانند. منتها جناب معاون فنی اگر نگوید همه راضی اند !!! چه بگوید ؟؟!!!!
موتور ۸ سوپاپ!!!! یعنی تکنولوژی سی سال قبل !!
انوقت می‌گویند مصرف بنزین در ایران خیلی بالاست !
پ نه پ ! با این موتورهای بنجل می‌خواستید معادل تویوتا هیبرید مصرف کند ؟؟!!!
آخرین اخبار