نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان از ظرفیت‌ها و مشاوره جوانان در امور فرهنگی استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در یکصد و هفدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان افزود: امیدواریم در سال آینده با برنامه‌ها و شیوه‌های نو با استفاده از برش فرهنگی که در استان مصوب شده بتوانیم گام‌هایی با کمیت و کیفیت بیشتری برداریم.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های انجام شده دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان ۹۷.۵ درصد از برنامه‌های ثبت شده دفتر نماینده، ولی فقیه در استان انجام شده است، افزود: ۲.۵ درصد باقی‌مانده مربوط به پارک علم و فناوری و نشستی است که باید با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تشکر از استاندار و مدیران دستگاه‌هایی که در عرصه فرهنگی، امنیتی و انتظامی شورای فرهنگ عمومی را همراهی کردند، افزود: برای رسیدن به قله‌ها نیازمند فعالیت‌های بیشتری هستیم و در این راه با وحدت، همدلی و خردجمعی در سال آینده می‌توان گام‌های بلندتری برای ارتقای فرهنگی، دینی و پیشرفت در همه عرصه‌ها برداریم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید پذیرای نیرو‌های جوان و حزب‌الهی باشند، افزود: آن‌ها می‌توانند همکاران و همدلان خوبی باشند و کانون‌های فرهنگی هنری انقلابی آمادگی دارند با دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد ارتقای فرهنگی و دینی همکاری و همراهی کنند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت جوانان عنوان کرد: باید در سال آینده تدابیری اتخاذ شود که بتوانیم پیوند شورای فرهنگ عمومی به عنوان سیاست‌گذار و دستگاه‌های فرهنگی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را میان جوانانی که ظرفیت‌های خوبی دارند برقرار کنیم.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه گاهی کشوری با جنگ نظامی روبرو است و نیرو‌های نظامی باید از اقتدار نظام دفاع کنند و گاهی نیز هویت، فرهنگ، اعتقادات، باور‌ها و ارزش‌های مردم مورد تهاجم واقع شده است و گاهی ترکیبی از این موارد مورد تهاجم قرار می‌گیرد، افزود: اگر بتوانیم باور‌ها و ارزش‌های مردم را با برنامه‌های با کیفیت ارتقا ببخشیم در بخش جنگ ترکیبی و جنگ نظامی موفق خواهیم بود؛ همان‌گونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز این را تجربه کردیم چرا که باور‌ها و ارزش‌های رزمندگان مستحکم بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لرستان با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی و مصوباتی که تصویب می‌شود باید باعث استحکام باور‌ها و ارزش‌های اسلامی ایرانی ما شوند و آن‌ها را تقویت کنند، تأکید کرد: در شورای فرهنگ عمومی باید سیاست‌گذاری‌ها باعث احساس عدالت اجتماعی و شایسته‌سالاری در جامعه شود.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان سیاستگذار میان جوانان و دستگاه‌های اجرایی پیوند خوبی ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.